Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Normalt er jeg dygtig, og kreativ, men hvad gør jeg nu ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver en mindre virksomhed indenfor vikar- og rekrutteringsbranchen, og jeg bryster mig ofte af at jeg "kan skaffe det meste", når det gælder vikarer eller varetagelse af en rekruttering, MEN..

Jeg er faldet over en kunde der skal bruge medarbejdere, (ufaglærte, såvel som kloak-folk), det er i sig selv ikke den store udfordring, der hvor jeg sidder og er lidt udfordret er at mandskabet skal have det kursus der hedder "Pas på, på banen", samt klasse 3 arbejdstøj. Kurset er et alle medarbejdere der arbejder indenfor 10 meter fra BaneDanmarks spor til toge, skal have.

Nu vil jeg høre de gode folk hos Amino, om gode ideer og indspark til, hvordan jeg kan finde frem til flere folk med det nødvendige kursus - Jeg har besat en del af det kunden har forespurgt, men det vil være noget mere attraktivt at kunne hjælpe med at opfylde alle kundens ønsker.

Jeg har annonceret de mest gængse steder, uden overvældende meget held - jeg ved ikke hvorfor folk med "pas på, på banen" ikke er sådan at lokke ud af busken.

Arbejdet foregår primært på Sjælland.

/Jacob

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 17:38

Hej Jacob,

Ved du hvad kurset koster?. Kunden har altid ret og har efterspurgt folk med denne specifikke kompetence, men er det et internt kursus som "alligevel" afholdes, så er det vel vigtigere at finde rigtige profil med oprigtig interesse også sende dem på kursus - tænker jeg :-).

God dag.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 08:50

hej

Nu er der jo nok ikke mange ufaglærte der har "pas på banen kurses" for det er jo typisk folk som har en faglært jobfunktion nær Jernbaner.  Har du forhørt dig hos arbejdsformidlingen?  kunne du ikke få arbejdsformidlingen til at betale for kurset for nogle egnede arbejdsløse?

Ravn

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 10:18

Ravn:

hej

Nu er der jo nok ikke mange ufaglærte der har "pas på banen kurses" for det er jo typisk folk som har en faglært jobfunktion nær Jernbaner.  Har du forhørt dig hos arbejdsformidlingen?  kunne du ikke få arbejdsformidlingen til at betale for kurset for nogle egnede arbejdsløse?

Ravn

Hej,

Udfordringen er netop at det er svært at finde ikke faglærte, altså gode arbejdsmænd, med det kursus. Jobcentrene kan ikke hjælpe, de har ikke muligheden for at søge efter folk med netop det kursus, hvorfor skal jeg ikke udtale mig om.

Kurset koster kun ca kr.2500, og der er helt sikkert basis for at kommune / jobcenter betaler for det, men jeg ville mene der fandtes kvalificerede folk der i forvejen har et gyldigt kort, særligt når kvalificerede i dette tilfælde ikke er en specielt højt sat barre :)  - der er arbejde, hvis man kan lave let tilretning i belægningen på perronerne.

/Jacob

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 10:24

Martin.S.:

Hej Jacob,

Ved du hvad kurset koster?. Kunden har altid ret og har efterspurgt folk med denne specifikke kompetence, men er det et internt kursus som "alligevel" afholdes, så er det vel vigtigere at finde rigtige profil med oprigtig interesse også sende dem på kursus - tænker jeg :-).

Hej Martin,

Kurset er et 1 dags kursus, eller 2 halve dage. I bund og grund er det en introduktion til, hvordan man bevæger og opfører sig når man skal arbejde i nærheden af sporene. Det er klart en mulighed at sende egnede kandidater på det kursus, jeg kunne bare godt drømme om at der fandtes en håndfuld gode arbejdsfolk derude, der i forvejen havde kurset.

Det undrer mig lidt, hvor svært det har været at finde, da jeg som regel kan snuse det meste frem, når det drejer sig om udleje af mandskab / rekrutteringer, derfor jeg simpelthen måtte smide det op på Amino.  :)

/Jacob

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvad der er sket ved jeg ikke, men status er at jeg, gennem sidste uge, har fundet alle de nødvendige kandidater og skaffet fast arbejde til et par af dem :) Om det hjalp at lufte sin frstration på Amino skal jeg ikke kunne sige, men det skader aldrig.

God mandag

/Jacob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)