Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino

Har idag fået godkendt min cvr registring og import godkendelse.

Men har lige et spørgsmål ang : import moms og alm salgs moms på varer til privat salg over webside

Eksempel :

Hvis jeg importere en varer fra Kina lad os sige
En mobil telefon

Køber den for 10000 kr uden moms ( der jo ikke moms på i Kina )
Så skal jeg betale importmoms dvs : 2500kr
Sælger den for 20000kr med moms så har jeg tjent 7500kr - dem skal jeg betale skat af 7500 - 2 ca. = 3750kr
Kan jeg så trække dem ud af firmaet og stikke i lommen

Ps: er klar der er nogle udgifter til drift og told og importgebyr. Men det har jeg styr på er mere for og lave et simpelt regnskab så jeg kan forstå det.
Skal jeg betale af hele beløbet altså moms af ?

Mvh Jonas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

først og fremmest er der noget mere komplekse regler hvis det er en mobiltelefon du selv også skal bruge privat, da importmomsen så ikke fuldt kan modregnes som købsmoms, og hvis det er til dig selv, vil jeg sige, det er for kompliceret for dig men du skriver det også som videresalg og så

Du køber den for 10.000 uden moms ja, og bogfører og momsangiver så 25% af værdien = 2.500 som importmoms uden for EU under salgsmoms og samme beløb under købsmoms  Jeg tror du har fået linket før - læs det et par gange - så er den ikke så vanskelig IMPORTMOMS

Jonas :
Sælger den for 20000kr med moms så har jeg tjent 7500kr - dem skal jeg betale skat af 7500 - 2 ca. = 3750kr
Kan jeg så trække dem ud af firmaet og stikke i lommen
.

Alt du regner køb og salg - regn uden moms - eller forvirrer du dig selv. Sælger den for 20.000 kr inkl moms hedder så - sælger den for 16.000 + moms

Momsen er så 4.000 men det er bare penge du opbevarer og skal gi til skat - minus din eventuelle købs moms i Danmark.

Så du har købt den for 10.000 (+ told og gebyrer som du skriver men dem glemmer vi) og du har solgt den for 16.000 kr og du har tjent 6.000 kr som du alt andet lig skal betale skat af

Nu har du jo så nok en del omkostninger mere, webshop og hvad ved jeg og du må jo lave et fuldt budget over alle forventede indtægter og udgifter for et helt år, og fortjenesten opgiver du i forskudsskema til skat, så du får betalt din skat. 

Det er derfor alt for simpelt at sige du bare kan stikke noget i lommen, men VAR DET KUN den ene telefon og ingen andre indtægter og udgifter, og du tjente de 6.000 kr - og du ikke havde topskat, så ville du skulle af med ca 44% i skat og ha ca 3360 tilbage efter skat

Du kan også læse her om hvordan man fører REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED bare det mest basale - og lidt om hvordan man får LØN I PERSONLIG VIRKSOMHED OG SKAT DERAF -  men mit gæt er, at du vil ha nytte af at søge en økonomi person der vil lave din bogføring det første kvartal - søg på www.agera.dk og du vil se det ikke er så voldsomt dyrt og du får korrekt momsangivelse og sparer mange ærgelser og skatte betalinger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:30
Først tak for hjælpen :)

Det her regnestykke var mere for og forstå det.
Og for og vide om det kunne betale og starte en webshop op :) tjener 300000 før skat om året fast løn. Men skulle jo gerne kunne tjene noget ved siden af på min webshop og så holde mig lige under topskat ellers kan det jo ikke betale sig, eller jo kan det men så skal der sælges meget.

Dvs: det vil sige jeg har ca 30 % hvis vi tager udgangspunkt i regnestykket med køb på 10000 og salg på 20000 med moms. -når alt er betalt af moms og skatter

- hvis vi stadig ser bort fra told og drifomkostninger og alt det :) og alt det kan jeg vil også trække fra. F.eks hvis jeg køber 100 forsendelses konvoluter så kan jeg trække dem fra og min webshop kan jeg trække fra og alt det.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)