Vi står i den situation, at vi ønsker at lave en referenceliste samt nogle cases til vores hjemmeside. I den forbindelse har vi en række tidligere erhvervskunder, op til 1½ år siden vi udførte et arbejde for dem. Kan vi tillade os at kontakte dem så lang tid efter? Og hvordan kontakter vi på bedste måde vores tidligere kunder? pr. E-mail eller er et almindeligt brev mere professionelt, og derfor den optimale løsning? Hvis vi ønsker at få kunder til at skrive et case? Hvad er der så normal praksis der? Får kunden en flaske vin, et gavekort, rabat? Hvad gør I? Og vil i overhovedet vurdere/kigge i en referenceliste hvis i havde brug for vores service(data recovery)? |
Hejsa!
I kan altid kontakte kunderne igen, om så der går 10 år, især når i har udført arbejde for dem, så er i eller har jo været inde i varmen og de kender jeres firma.
Kontakter i dem via email, som jo er den letteste måde at gøre det på, kan i risikere at en del ikke længere er de rette email adresser eller at jeres kontakt forsvinder i en lang række af mails/spam mails som de måske får hver dag. Det mest personlige er altid et almindelig brev med posten, med attention person, så er man sikker på at modtageren får brevet. Du kan også her vedlægge vistkort og eventuel brochure materiale. Du kan også lave et tilbud til kunden som ny kontakt, spar f.eks., 5% på xxxxxxxxxx.
Man kan i første omgang veje stemningen/kemien med kunden hvis de skal skrive en case, men en flaske rødvin er altid en god ting, det er noget folk kan forholde sig til. Rabat er også fint, men hvornår får kunden lige brug for dette, et gavekort er også glimrende, men så skal man igen vurdere hvor meget det skal være på, hvor til osv osv..............
Dette var min mening, du får sikkert en masse flere her fra verdens navle :-)
Go dag...........