Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminos!..... Lige for tiden går jeg og overvejer at købe en Mac. Jeg er lidt træt af min pc for ikke at sige meget, og har lyst til at prøve noget helt nyt.....Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer fra nogle der har erfaring med Mac? Især folk fra den Grafiske Branche da det er der jeg befinder mig og vil komme til at bruge en evt. ny indkøbt imac el. macbook?....... På forhånd tak

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:20

Til grafisk brug er min erfaring at Mac crasher lidt oftere end PC systemer (ikke bambus). Mac har et helt uovertruffent søgesystem der er helt fantastisk (kun Vista kan klare tilsvarende). OS X kan ikke holde på et netværk ved genstart så du skal altid logge på igen og igen. Docksystemet er fleksibelt og kan gemmes væk (meget farverigt operativsystem hvilket ikke er et hit når farver skal justeres). Nemt at få overblik i hvad der er åbent i forskellige programmer (genvej til mosaik at åbne vinduer der hurtigt kan poppes ind ~ lidt a la en ALT+TAB bare mere grafisk). Det er dyrt at opgradere en Mac. Deres support er kendt for at være et mareridt. Et Mac system er typisk 30-50% dyrere end et PC Raid system. Du kan udnytte 3 GB ram på Mac mod kun 2 på PC systemer.

Bærbare er ikke optimale til grafisk brug - skærmen er junk i forhold til LaCie eller Eizo - gå efter en rigtig arbejdshest som MacPro. 

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 21:29
Mange tak for svaret...der er jo selvfølgelig både fordele og ulemper...det du siger med support er det også tilfældet hvis man køber apple care?.... Har iøvrigt fået en aftale imorgen med en som har en MacBookPro, så der skal jeg lige bruge lidt tid på den....men det er jo også en bærbar som en almindelig MacBook, selvfølgelig noget vildere, men det var mere skærem jeg tænkte på som du også selv er inde på. modtager gerne flere svar....

Med Venlig Hilsen

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:00

Benny Thaibert / bit2b.dk:

Til grafisk brug er min erfaring at Mac crasher lidt oftere end PC systemer (ikke bambus).

Har præcis modsat erfaring.

Mac har et helt uovertruffent søgesystem der er helt fantastisk (kun Vista kan klare tilsvarende).

Enig

OS X kan ikke holde på et netværk ved genstart så du skal altid logge på igen og igen.

Det er da ikke rigtigt, når du først har valgt at den altid skal hoppe på et netværk, når den starter, logger den da automatik på der. (en mac skal heller aldrig genstartes blot luk låget Wink  )

Docksystemet er fleksibelt og kan gemmes væk (meget farverigt operativsystem hvilket ikke er et hit når farver skal justeres). Nemt at få overblik i hvad der er åbent i forskellige programmer (genvej til mosaik at åbne vinduer der hurtigt kan poppes ind ~ lidt a la en ALT+TAB bare mere grafisk). Det er dyrt at opgradere en Mac. Deres support er kendt for at være et mareridt. Et Mac system er typisk 30-50% dyrere end et PC Raid system. Du kan udnytte 3 GB ram på Mac mod kun 2 på PC systemer.

Bærbare er ikke optimale til grafisk brug - skærmen er junk i forhold til LaCie eller Eizo - gå efter en rigtig arbejdshest som MacPro. 

Som der i overstående også bliver nævnt, er skærmen på Macbook og Macbook pro lidt træls at arbejde med, det der glossy halløj gør at farverne let virker anderledes, hvilket ofte er træls når man ser resultatet på en pc med alm skærm. Apple's Support er FANTASTISK, jeg har aldrig haft problemer med dem, de er altid hjælpsomme og venlige, og bruger gerne lang tid på at afhjælpe problemet, og hvis problemet ikke kan klares via telefon da muligvis er hardware, ja så står der en USP mand dagen efter og et par dage senere står han der igen med din fixede mac. (det skal siges jeg har apple care, men har indtryk af at det også er sådan her normalt indenfor det første år. )

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 08:59

magle:

OS X kan ikke holde på et netværk ved genstart så du skal altid logge på igen og igen.

Det er da ikke rigtigt, når du først har valgt at den altid skal hoppe på et netværk, når den starter, logger den da automatik på der. (en mac skal heller aldrig genstartes blot luk låget Wink  )

Hvad er opskriften på automatisk log in på netværk? Det er en situation jeg har set på alle mellemstore reklamebureauer jeg har været forbi; de skal logge på deres netværk hver dag. Og computerene skal slukkes 100% - der ligger en temmelig signifikant strømbesparelse her årligt.

Hvor iøvrigt sidder låget på en MacProGeeked?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 10:23

Benny Thaibert | bit2b.dk:

magle:

Hvad er opskriften på automatisk log in på netværk? Det er en situation jeg har set på alle mellemstore reklamebureauer jeg har været forbi; de skal logge på deres netværk hver dag. Og computerene skal slukkes 100% - der ligger en temmelig signifikant strømbesparelse her årligt.

Hvor iøvrigt sidder låget på en MacProGeeked?

Jeg kender desværre ikke opskriften, fik det klaret af en bekendt da jeg automatik skulle logge ind på mit uddannelses steds netværk. Så kan desværre ikke fortælle dig hvordan man laver det, men jeg ved det er muligt. Så du skal bare lige have fat i en rigtig mac nørd.. hehe..

MacPro, den åbner som du ser her http://www.apple.com/dk/macpro/gallery/qtvr.html (filmen helt til højre) Som jeg kan se det skal du trække håndtaget på bagsiden ud og så bare løfte siden af.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 11:39

magle:
MacPro, den åbner som du ser her http://www.apple.com/dk/macpro/gallery/qtvr.html (filmen helt til højre) Som jeg kan se det skal du trække håndtaget på bagsiden ud og så bare løfte siden af.

Det var en joke - der er ikke et låg der kan åbnes/lukkes og slukke/tænde på en MacPro.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 12:06

Okay jeg forstod det som du ikke anede hvordan man skilte en macpro ad, altså tog siderne af kabinettet.. hehe Smile Kunne heller ikke rigtig forstå det, da det nok er det letteste i hele verden.

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 12:57

Tak for svarene.

"Du kan udnytte 3 GB ram på Mac mod kun 2 på PC systemer." 

Jeg prøvede en macbook pro i går: 2,2 ghz 4gb ram, og jeg må sige at jeg er meget hooked på at købe en mac nu. Den kørte alle de programmer jeg har brug for på samme tid, uden det mindste brok.:) 

Jeg vil meget gerne have flere kommentarer.

Tak.

Med Venlig Hilsen

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 13:27

Hvis du synes det spiller skal du da bare hoppe ud i det.

Det eneste jeg ikke rigtig kan vænne mig til mht. til operativ system er den åbne vinduestruktur på mac. Rammer du lige akkurat udenfor et dokumentvindue står du pludselig i operativsystemet (desktoppen) og blomstrer. Går du efter performance er begge systemer lige hurtige - det er bare et spørgemål om konfiguration.

Tænk på det som en arbejdsplads. Snup den type du bedst kan lide. Du skal glo på det hver dag (forhåbentligt)Indifferent  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)