Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prissætning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Galten
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang mit grundforløbsprojekt, hvor vi har fået stillet til opgave at udarbejde et produkt eller en serviceydelse som vi kan tjene penge på. (emnet er bryllupper)

Jeg har valgt at være en bryllupsarrangør som hjælper travle par, med at få deres drømmebryllup- og nu ved jeg ikke helt hvordan jeg skal regne min timepris ud?? 

Jeg har kigget i mine bøger fra skolen og har prøvet at kigge på nettet, men synes ikke jeg kan finde andet, end at regne prisen ud for et produkt.

Håber i vil hjælpe, da det er min eksamensopgave!

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 15:41

Hej Ann.

Jeg tror det er svært at fastsætte en timepris på sådanne opgaver.

I stedet vil der nok være tale om at du fastsætter en pris på det arrangement de ønsker. Den pris er selvfølgelig baseret på, hvor mange timer du selv regner med at bruge på opgaven og dermed har du også timeprisen. 

Hvis du skal fastsætte en timepris i forhold til din opgave, så skal du fastsætte den ud fra hvor meget du skal tjene for at dække dine udgifter og stadig have nok til dig selv, til at kunne klare dig privat. Det er selvfølgelig ved en fuldt booket måned på 160 timer.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 15:57

Hej Ann

En ting er at fastsætte og beregne en timepris baseret på omkostningerne. Den beregning er relativt standard ud fra løn omkostninger m.m.

Det som er den ubekendte faktor for alle der sælger ydelser er faktureringsgraden. Altså hvor mange af de tilgængelige timer som du kan forvente at fakturere til kunderne. Dette gælder for alle der sælger ydelser/timer (f.eks konsulenter, revisorer, og mange håndværkere etc)

Hvis du f.eks kun kan sende faktura på halvdelen af de ca 160 timer du har til rådighed (men du eller en ansat skal have løn for alle 160 timer) så skal du jo lige pludselig fordoble timeprisen overfor kunden.

Og det er altså meget usædvanligt at kunne ud fakturere 100% af sin eller en ansats tid.

Mvh

Niels

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)