Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen moms under 50.000 kr?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går med den tanke at oprette et firma for at købe kamera udstyr hos en dropshipper. Så kan jeg få tingene noget billigere. Kan jeg så sælge det til mig selv, for derfor at spare momsen + få det billigere end at købe det her i DK på en side?

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke om jeg er med. Men køber du til et firma så er det firmaets og sælger du det fra firmaet til dig selv, så skal firmaet jo sælge det med moms til dig privat

Er det under 50.000 så+ du ikke er momsregistreret, så betaler du momsen og kan ikke trække den fra i firmaet så du betaler den fulde pris med moms - og skal du sælge til dig selv så er det igen den fulde pris med moms

I øvrigt må man absolut ikke stifte virksomhed hvis ikke formået er drift af virksomhed, men bare fordi man vil lave moms trick - elles ville alle vel ha et selskab at købe TV og dyre ting ind gennem. Et firma må kun købe ting ind som er absolut relevante for firmaets drift, hvis der skal være fradrag for indkøb OG moms, så alt andet ville være ren momssvindel, og selve firmaet ville kunne opløses - so NO GO som jeg læser det du spørger om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)