Hej! Jeg har prøvet det en gang før for 2 år siden, der drejede det sig om 700kr og det gjorder vi ikke mere ved (hovedsageligt fordi ordren var sendt uden T&T nummer) Men denne gang er det ikke helt ligeså ligegyldigt. Vi har sendt for 5.500kr varer til en person, som har underskrevet modtagelse af pakken, og nu 14 dage senere modtager vi så en Chargeback på beløbet med begrundelse "3. mandsmisbrug fjernsalg" Jeg har forsøgt at ringe til "kunden" men har ikke kunne få fat i ham endnu. Jeg ringer til Nets på mandag og høre, hvorvidt der forligger en politianmeldese i forbindelse med chargebacken. Spørgsmålet er så, hvad gør jeg nu? Jeg vil fortsat forsøge at få fat i "kunden" og når jeg gør, vil jeg gøre ham det klart at han ikke har betalt for vores vare, som vi vil have retur eller have betaling for, ellers kan han forvente en politianmeldelse. MEN - vil politiet gøre noget ved det? - Jeg har jo beviser for at kortet er misbrugt (da vi jo har fået chargeback) - Jeg har beviser for at han har modtaget varene uden at betale (Underskrift på udlevering af pakken) Gør de noget, eller er de ligeglade i sådan en situation? Vi kan desværre ikke registrer ham hos RKI, da vi ikke har aftale hos dem. Mvh. Jesper |
JackFrost:Gør de noget, eller er de ligeglade i sådan en situation?
At gå til politiet er spild af tid... Det bliver bare endnu en sag i stakken, som aldrig ender med mere... Kreditkortsvindel er en branche, hvor svindlerne kan snyde uden nogen former for risiko, for politiet i DK, og resten af EU for den sags skyld, er ligeglade...
Men hvis du sælger så dyre varer, så skulle du måske overveje, om det ik var smart kun at sælge via kreditkort, og på den måde få Verified og SecureCode på transaktionerne. Eller alternativt benytte andre sikkerhedsmetoder. For du kan være sikker på, at dette langt fra bliver den sidste svindel ordre, da tendensen pt kun går en vej, og det er den forkerte...