Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så skete det satme igen (Chargeback)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har prøvet det en gang før for 2 år siden, der drejede det sig om 700kr og det gjorder vi ikke mere ved (hovedsageligt fordi ordren var sendt uden T&T nummer)

Men denne gang er det ikke helt ligeså ligegyldigt.

Vi har sendt for 5.500kr varer til en person, som har underskrevet modtagelse af pakken, og nu 14 dage senere modtager vi så en Chargeback på beløbet med begrundelse "3. mandsmisbrug fjernsalg"

Jeg har forsøgt at ringe til "kunden" men har ikke kunne få fat i ham endnu.

Jeg ringer til Nets på mandag og høre, hvorvidt der forligger en politianmeldese i forbindelse med chargebacken.

Spørgsmålet er så, hvad gør jeg nu?

Jeg vil fortsat forsøge at få fat i "kunden" og når jeg gør, vil jeg gøre ham det klart at han ikke har betalt for vores vare, som vi vil have retur eller have betaling for, ellers kan han forvente en politianmeldelse.

MEN - vil politiet gøre noget ved det?

- Jeg har jo beviser for at kortet er misbrugt (da vi jo har fået chargeback)

- Jeg har beviser for at han har modtaget varene uden at betale (Underskrift på udlevering af pakken)

Gør de noget, eller er de ligeglade i sådan en situation?

Vi kan desværre ikke registrer ham hos RKI, da vi ikke har aftale hos dem.

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:02

JackFrost:

Gør de noget, eller er de ligeglade i sådan en situation?

At gå til politiet er spild af tid... Det bliver bare endnu en sag i stakken, som aldrig ender med mere... Kreditkortsvindel er en branche, hvor svindlerne kan snyde uden nogen former for risiko, for politiet i DK, og resten af EU for den sags skyld, er ligeglade...

Men hvis du sælger så dyre varer, så skulle du måske overveje, om det ik var smart kun at sælge via kreditkort, og på den måde få Verified og SecureCode på transaktionerne. Eller alternativt benytte andre sikkerhedsmetoder. For du kan være sikker på, at dette langt fra bliver den sidste svindel ordre, da tendensen pt kun går en vej, og det er den forkerte...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07

jeg TROR først og fremmest, at du skal sikre dig bevis for, at den charge back = et kreditkort som er misbrugt af en 3. person, enten som stjålet kort eller kopieret. Hvis du har det bevis klart, og du så har en korrekt adresse på modtageren og en korrekt underskrift på modtagelsen, så ville jeg mene det var en politisag, for så er der svindel og stjålet noget - nemlig kortet

Desværre er der flere muligheder i dette - nemlig at kortet der er brugt er falsk eller stjålet, men brugt ved betaling via en computer der står på f.eks. et bibliotek, for den sags skyld tilmed i udlandet, hvor IP adressen ikke kan spore personen. Pakken har modtager måske fået via poste restante - sendt til et lager - eller et posthus for den sags skyld, og der har underskrevet med en så formentlig falsk underskrift og vist falsk legitimation

Så vil hverken kortmisbruger eller den der fik pakken kunne spores, og det er vist desværre ikke en sjældent benyttet metode.

Kan du klart bevise at det er en levende person med korrekt adresse der har varen og har misbrugt et kreditkort - så er det bare at køre alt det skyts frem du kan.

Hvordan pokker man garderer sig ved jeg ikke, vi havde lige en tråd hvor trådstarter helt enkelt fattede mistanke, ordren var større end normalt og han checke IP for bestillingen og den lå i Norge - men helt almindelige bestillinger kan man jo ikke ha mistanke til hver gang. Det ender vel som en fast omkostning på linje med butikstyveri, du, nets og politiet er magtesløse - kortets nummer spærres givet, men de har flere og nye klar

Jeg udgår fra, at alle kort som meldes stjålet jo spærres og vel også er spærrede hos nets, men de fleste af den type misbrug sker vist med kopierede kort og indehaver aner intet før det ses på kontoen og så laver han jo charge back

vh

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:30

Jeg ved det ikke hjælper dig her og nu - men du kan købe en forsikring ( mener det koster ca. DKK 1.000,- om året).

KMF (Nordflex Assurance Agentur ApS)
CVR: 29201471
Toftevej 15b
3450 Allerød

Telefon: +45 48 10 51 69
E-mail: info@kreditkortforsikring.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)