Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet facebook side

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har startet Facebook siden CO2 Danmark

Siden har som mål, at få danskerne til at mindske deres CO2 forbrug. Samt på længere sigt at oplyse politikerene om at Danmark skal være et forgangs land.

- Hvad kunne du godt tænke dig at sådan en side kunne tilbyde 

- Er der andre muligheder end facebook adwords hvor ved jeg kan få nogle likes og gøre opmærksom på min side??

Siden er lige startet så der er ikke kommet så meget indhold, men jeg vil gerne høre om hvad du syntes

http://www.facebook.com/CO2Danmark

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skal vi mindske vores CO2 forbrug, hvis vi har råd til ikke at gøre det?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:45

Hej Frederik.

Jeg synes din side skal indehole information om, hvordan CO2-forbruget kan mindskes, ved at energioptimere forskellige processer.

Et eksempel er, at ændre folks vaner i forbindelse med ernæring. Hvis man ændrer sin kost til primært at bestå af hele planter, kan man reducere CO2-forbruget betydeligt. Der er et tab i energi, når planten skal omdannes til energi i et dyr. Derudover er der ekstra omkostninger til transport.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. May 13
Skrevet kl. 14:04

Tak for jeres svar det vil jeg da helt sikkert tage op til overvejelse 

Remydk

Har vi råd til at lade være ??

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:15

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 16:34

Nu er det desværre sådan at CO2 faktisk er ret så uskadeligt både for klimaet, og alt muligt andet. Og ehm så var der dengang hvor CO2 indholdet i atmosfæren faldt til under 100 ppm. Det udslettede altså næsten alt liv på jorden. Og ville også have udslettet menneskeheden hvis vi havde levet dengang. Så derfor siger jeg brug mere CO2 og lad være med at købe de der latterlige kvoter, fordi de støtter faktisk en gruppe internationale bankmænd 

Tilmeldt 20. May 13
Skrevet kl. 18:11

Forhøjet CO2 er direkte skadeligt på vores ozon lag 

Det lægger sig som et tæppe i jordens atmosfære, og forhindrer meget af jordens varme i at slippe væk. Dermed bliver jorden gradvist varmere og varmere.

Varmen dræber os ikke, men den vil fx få jordens store is-områder til at smelte, med det resultat at vandstanden i verdenshavene vil stige, og store landområder vil blive oversvømmet. Andre konsekvenser er, at vi vil opleve flere ekstreme vejrforhold som fx orkaner, cykloner, oversvømmelser og tørke. Ørkenområderne vil brede sig og millioner af mennesker vil få deres eksistensgrundlag ødelagt.

Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 21:16

Frederikwa se lige den der nyhed derfor er CO2 af det gode 

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:33

Jeg synes, at den skal forklare alvoren i, at hvis vi ikke gør en radikal ændring, smelter permafrosten, hvilket vil frigive så mange methangasser inden for kort tid, så vi får nogle seriøse problemer. Disse methangasser, vil svare til den samme mængde drivhusgasser, som vi har udledt igennem de sidste 40 år :) Methan er en meget farligere gas en CO2, men den er kun i atmosfæren i 10-15 år, hvis jeg husker korrekt.

Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 21:35

Anders Saabye Møller:

Jeg synes, at den skal forklare alvoren i, at hvis vi ikke gør en radikal ændring, smelter permafrosten, hvilket vil frigive så mange methangasser inden for kort tid, så vi får nogle seriøse problemer. Disse methangasser, vil svare til den samme mængde drivhusgasser, som vi har udledt igennem de sidste 40 år :) Methan er en meget farligere gas en CO2, men den er kun i atmosfæren i 10-15 år, hvis jeg husker korrekt.

Yes og den radikale ændring vi skal foretage er at udlede mere CO2 fordi så køler jorden af!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)