Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overføres beløb til ejer af materiale jeg har solgt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Meteko Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den snøvlede overskrift vil jeg prøve at forklare herunder ved at beskrive scenariet:

Forestil jer en webservice  - i stil med www.ebager.dk - hvor der videresælges et produkt for en tredje part.

Et produkt på hjemmesiden sælges for 100 kr og webservicen tager eks. 20% til sig selv og de sidste 80% går til bageren.

Når det skal gøres op, og bageren have sine 80% af månedens salg fra ebager.dk, hvordan gøres det administrativt?

Fakturaen til kunden udskrives i webservicens navn, men hvordan sendes de sidste 80% korrekt videre? 

Er en løsningsmodel at bageren får ad vide, hvor stort et beløb de skal fakturere webservicen eller hvordan gøres det rent praktisk?

Er der nogle moms/regnskabs regler som er vigtige at kende til?

Mvh

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ha tænkt så meget så ja- det er da en mulig løsning i alle fald, bageren får en liste over salget og sender dig en helt almindelig faktura

momsmæssigt er det enkelt nok, hvis bageren er momsregistreret så er hans faktura med moms, og hvis du er så har du fradrag for den moms

Dit salg til kunderne er med moms hvis du er momsregistreret og lægges på dine priser, så de 80 og de 20% begge er set som uden moms, da momsen ikke er del af dit resultat

Hvis det er brugte ting (gammelt brød må det jo så være hvis det er bageren som eksempel Big Smile) er der mulighed for brugtmomsordningen som du kan google, men så er der andre skarpe regler at følge hvor du skal købe og fakturere og bogføre på hel bestemt måde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)