Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsvilkår - B2B?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vores handelsvilkår er målrettet slutbruger, men nu har et par store kunder vist interesse. Er der ting man skal være specielt opmærksom på, når man handler B2B?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:31

Det lyder da super!

Jeg kender ikke de præcise regler for det, men du skal i hvertfald sørge for at lave en kontrakt der klart viser, hvem der har ansvaret i forhold til reklamationer fra slutbrugere.

Og så skal du sætte dig ned og lave et sæt handelsbetingelser, som kunden skal acceptere.

Der er lidt andre regler ved handel med erhverv, fx i forhold til returret, men jeg synes egentlig, at man generelt som sælger er bedre stillet ved b2b.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:19

Generelt er det jo positivt. Det giver mig anledning til 2 overvejelser. 1. skal der laves konkrete aftaler med de store kunder eller handles der blot på handelsbetingelser, de bør i så fald gennemgås for at finde ud af  om de skal justeres. og 2. anvender de store kunder indkøbsbetingelser, for så løber du ind i et klassisk problem, nemlig om det er dine handelsbetingelser der gælder eller købers indkøbsbetingelser.

mvh Jon

82282032, jst@lett.dk

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:25

Jeg fandt en fin skabelon på Virk.dk's hjemmeside: http://www.startvaekst.dk/LevenrandoerOgForhandlerkontrakter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)