Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"søgenetværk" vs "indholdsnetværk" på Adwords?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber at I kan hjælpe mig: 

Jeg er ny på Adwords, og har i går oprettet min første kampagne. I dag kan jeg i min oversigt konstatere at min annonce kun er blevet vist 9 gange på søgeord (ingen click), og hele 1665 gange i "indholdsnetværket" (heller ingen click).

Så vidt jeg har forstået er indholdsnetværket sponsoreret links på andre hjemmesider som har content bestående af nogle af de samme ord som jeg har brugt i annoncen?

Umiddelbart er mine valgte søgeord ikke så specifikke at der ikke bliver søgt på dem (f.eks. luksus rejse sydafrika, rejse til sydafrika, medie rejse, responsible ecotourism, unique cape town travel, etc ... i alt over 20 søgeord på dansk og engelsk).
Jeg har valgt at begrænse visningen til 4 lande, og skrevet annoncen på engelsk. Måske dette er en fejl?
Budgetmæssigt har jeg lagt mig på USD 0,2 per click, med et loft på USD 20/ dag.

På baggrund af hvad jeg gjort, forstår jeg ikke rigtig at visningerne stort set kun bliver foretaget på indholdsnetværket, hvor jeg i princippet ikke har styr over hvilke sider de vises på.

Er der en måde hvorpå man kan undlade at blive vist i indholdsnetværket, og kun fokusere på søgeord?
Hvad er jeres erfaring med "visningsgraden" mellem de to netværk?
Fokuserer jeg måske på noget uvæsentligt? - er problemet i virkeligheden at den geografiske visning er for bred? Eller noget helt andet?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh, Karim   

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:27

0 klik på 1665 visninger er ikke meget.

Faktisk er det så lidt, at det nok ikke alene er indholdsnetværkets skyld.

Hvis jeg var dig, ville jeg arbejde på at optimere annoncerne (lav fx 3 versioner af samme annonce, kør dem i 3 dage. Behold kun dén, som har givet flest klik pr visning, og så skriver du to nye annoncer, som skal konkurrere med den de næste dage osv osv.)

Desuden skal du hen ad vejen have set nærmere på statistikken fra indholdsnetværket. Der er masser af dårlige sites derude, som ikke levere klik eller som ikke leverer salg ud af klikkene. Dem kan du hen ad vejen sortere fra. De gode sites, som giver dig gode klik, skal du ind og besøge og målrette annoncer til.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 14:38

Hej Anders,

Tak for de gode råd. Jeg vil arbejde på at optimere annoncerne sådan som du beskriver det, og kigge nærmere på statistikken fra indholdsnetværket.

Bedste hilsener,

Karim

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:52

Generelt må du adrig slippe en annoncegruppe af sted uden mindst 2 (helst 3-4) forskellige annoncer i rotation. Når det så er sagt, er der nogen emneområder der i netværket giver SINDSYGT mange eksponeringer med en lav klikprocent til følge. Det betyder ikke nødvendigvis at dine annoncer eller dit produkt er dårligt, men kan også at du har ramt et område der enten er mange der smider AdSense på indenfor eller ord som ofte skrives i emails (Gmail har mange brugere efterhånden :-).

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:08

Hej Karim

Karim Jabbar:
Så vidt jeg har forstået er indholdsnetværket sponsoreret links på andre hjemmesider som har content bestående af nogle af de samme ord som jeg har brugt i annoncen?

Det er korrekt

Karim Jabbar:
Jeg har valgt at begrænse visningen til 4 lande, og skrevet annoncen på engelsk. Måske dette er en fejl?
Budgetmæssigt har jeg lagt mig på USD 0,2 per click, med et loft på USD 20/ dag.

Ja, det er en fejl. Hvert land skal køre hvert sit sprog, hvis landets hovedsprog ikke er engelsk.
Og hver annonce skal pege inde på en side på samme sprog som annoncen er skrevet i.
Dit budget er som udgangspunkt for lavt.
Sæt det hele 4 gange op og juster ned senere, når du begynder at få besøgende

Karim Jabbar:
Er der en måde hvorpå man kan undlade at blive vist i indholdsnetværket, og kun fokusere på søgeord?

Ja, det er der. Det gør du i kampagneindstillinger.

Venlig hilsen, Christian

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 38
Fra  Nielsens Bureau v/Anette Nielsen Skrevet kl. 17:13

hej Karim,

Det er nemt at vælge visning på indholdsnetværket fra, når du er logget på din Adwords-konto:

Klik på "Kampagneoversigt"
Find linket "Rediger kampagneindstillinger"
Fjern fluebenet ved "Indholdsnetværk" øverst i højre side.

Der er også en relativt ny feature, hvor du kan få en oversigt over hvilke sider i indholdsnetværket dine annoncer har været vist på:

Gå ind under "Rapporter", og find linket "Opret en rapport nu »"
Vælg Rapporttypen "Placeringseffektivitet"
Udfyld resten af rapportanmodningen efter egen smag - så får du genereret en oevrsigt over hvilke hjemmesider de har været på.

Jeg prøvede det da jeg hørte om muligheden, og det var lidt af en gyser - det er ret spildte penge at reklamere for firmakurser på diverse hobbysider...

Så jeg vil nok råde de fleste, der sælger til andre virksomheder, til at vælge indholdsnetværk fra. Og alle til at holde øje med, hvilke sider det er annoncerne kommer frem på. 

Mvh

Anette

Nielsens Bureau

www.nielsensbureau.dk 

Med venlig hilsen Anette Nielsen, Nielsens Bureau
PS: Læs min gratis e-bog Adwords for absolut begyndere

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:27

Hej Karim - Super fedt concept og site du har. Vil bare sige held og lykke - det kan du kun få succes med.

Mange hilsner

Helle

www.go-pilot.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 00:35

Hej Christian,

Mange tak for forklaringerne. Jeg har justeret bugettet som foreslået, lavet roterende annoncegrupper, og kan allerede se en svag forbedring af click-tendensen.

Med venlig hilsen,

Karim

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 00:37

... og tak Helle for de venlige ord. Og det samme til jer andre som har delt ud af jeres erfaringer. Det sætter jeg pris på!!!

/Karim 

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:23

Hej Karim

Lav en kampagne for hvert sprog - det gør det nemmere at få en høj placering på dine annoncer. Brug max 10-20 søgeord i hver annoncegruppe. Husk at lave nogen meget specifikke "call-to-action" sætninger - ekesmeplvis "køb din syafrika rejse her" - eller "Rejse til Sydafrika kun xxxx kr." - det hæver relevansen af dine klik og når det er sket kan du også bruge lidt fler penge på dem.

Husk at bruge nogen af dine søgeord i dine annoncetekster

Når man vil frem på adwords i rejsebranchen skal man have højere klikpriser end det du har - så overvej at køre med færre ord - men højere klikpriser.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)