Hej Aminoer, Jeg håber at I kan hjælpe mig: Jeg er ny på Adwords, og har i går oprettet min første kampagne. I dag kan jeg i min oversigt konstatere at min annonce kun er blevet vist 9 gange på søgeord (ingen click), og hele 1665 gange i "indholdsnetværket" (heller ingen click). Så vidt jeg har forstået er indholdsnetværket sponsoreret links på andre hjemmesider som har content bestående af nogle af de samme ord som jeg har brugt i annoncen? Umiddelbart er mine valgte søgeord ikke så specifikke at der ikke bliver søgt på dem (f.eks. luksus rejse sydafrika, rejse til sydafrika, medie rejse, responsible ecotourism, unique cape town travel, etc ... i alt over 20 søgeord på dansk og engelsk). Er der en måde hvorpå man kan undlade at blive vist i indholdsnetværket, og kun fokusere på søgeord? På forhånd tak for hjælpen. mvh, Karim |
0 klik på 1665 visninger er ikke meget.
Faktisk er det så lidt, at det nok ikke alene er indholdsnetværkets skyld.
Hvis jeg var dig, ville jeg arbejde på at optimere annoncerne (lav fx 3 versioner af samme annonce, kør dem i 3 dage. Behold kun dén, som har givet flest klik pr visning, og så skriver du to nye annoncer, som skal konkurrere med den de næste dage osv osv.)
Desuden skal du hen ad vejen have set nærmere på statistikken fra indholdsnetværket. Der er masser af dårlige sites derude, som ikke levere klik eller som ikke leverer salg ud af klikkene. Dem kan du hen ad vejen sortere fra. De gode sites, som giver dig gode klik, skal du ind og besøge og målrette annoncer til.
Hilsen Anders