Hej Aminoer, Så kan vi her til morgen læse i avisen, at Line fra Infernal stævner skatteministeren i en principiel sag om det skattesmæk hun har fået, da hun ikke kunne trække udgifter fra til kosmetik, kostymer etc. Sagen har jo været meget oppe i medierne, og jeg har som selvstændig fulgt den med en vis interesse. Der er dog noget jeg ikke forstår og som nogle af jer måske kan kaste lys over: Jeg undrer mig over, at hun ikke har kunne trække udgifterne fra, da de jo tydeligvis er relateret til hendes primære indkomst. Hvilke detaljer mangler vi? Jeg har en mistanke om, at hun måske har trukket det fra i sin private indkomst, og ikke i en CVR registreret virksomhed, og derfor har problemet? Er der nogen der kender nogle flere detaljer i sagen, end dem som lige ryger på overskrifter i medierne? Hvis hun ikke har kunne trække dem fra i et CVR registreret virksomhed, synes jeg da nok, at sagen er lidt uhyggeligt Mange hilsener Marianne |
Jeg er ikke helt sikker på reglerne, men efter hvad jeg ved er det sådan at kunstere/musikere normalt kan trække deres udgifter fra deres private indkomst, selvom de ikke har et CVR nummer.