Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter opstart - skat.dk og moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu da jeg endelig har fået oprettet virksomhed, så skal der jo også være styr på moms osv.

Jeg har fået en nøglefil, så er jeg fri for at bruge 10000 milliarder koder hele tiden.

Når jeg logger ind på www.skat.dk i tastselverhverv og kigger under: "TastSelv Erhverv" kan jeg ikke se punktet "Moms". Jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg har gjort forkert, men for de skarpe hjerner herinde, er der sikkert et eller andet jeg har gjort forkert.

Håber nogen kan peje mig i den rigtige retning.

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

Du skal i virk.dk igen - logge på og ind i den brugerprofil hvor du i rettigheder skal tildele den der nye nøgle alle rettigheder. Du vil se den som en af brugerne under brugeradministration. Voldsomt let og logisk er det ikke og hvorfor man ikke får en vejledning med aner jeg ikke. Den er en ny signatur og skal ha gentaget alle rettigheder. Der gør så ind imellem en nat før det virker, men så kører det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 23:40

Jeg fatter intet ... 

Hvis jeg logger ind med mit Private NemID kort på "TastSelv Erhverv" ... så kan jeg godt se alt derinde ... MEGET mere end jeg kan hvis jeg logger ind med den "Nøglefil" jeg fik oprettet inde på https://www.nets-danid.dk/ ... så nu er min hjerne helt brandt sammen.

Hvad er det lige jeg har gjort forkert her? Er det bare skat og nets der er langsomme til at opdatere deres systemer?

Mangler jeg at give min egen firma konto nøglefil adgang til det firma som den er blevet oprettet til?

I'm so lost ... :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

syska:
Mangler jeg at give min egen firma konto nøglefil adgang til det firma som den er blevet oprettet til?
ja som du ser i mit svar oven for - så er det lige det du gør

besværligt men jeg kender ikke alle bevæggrunde har bare selv haft samme "sjov"

vh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 23:44

Du skal i virk.dk igen - logge på og ind i den brugerprofil hvor du i rettigheder skal tildele den der nye nøgle alle rettigheder. Du vil se den som en af brugerne under brugeradministration. Voldsomt let og logisk er det ikke og hvorfor man ikke får en vejledning med aner jeg ikke. Den er en ny signatur og skal ha gentaget alle rettigheder. Der gør så ind imellem en nat før det virker, men så kører det

vh

Dvs det faktum at jeg har oprettet det hele i løbet af aftenen, ville i pricippet være nok til at det hele måske ikke er slået igennem på deres systemer?

Min bruger derinde(Nøglefil) står nemlig som Administrator for min virksomhed. :-( ( Jeg er også logget ind med nøglefil )

Udover det ... så gik der lidt galt da jeg skulle lave min "Nøglefil", så nu hedder den bare "Ukendt" ... rimelig træls navn. Ved du om man kan ændre det? ( Betyder selvfølgelig ikke så meget siden jeg kun har en virksomhed )

mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 23:51

"Der er sket en fejl ved hentning af besked(er)."

OMG ... jeg må nok hellere stoppe for i dag ... lader måske til at være deres systemer jeg har fået overbelastet :-) *heheh*

Jeg vender tilbage i morgen og håber på at det virker der :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52

jeg tror ikke du kan ændre navnet, det opstår når du indlæser men who cares

Jeg TROR uanset du er administrator i NemID sammenhæng, at din nye nøglefil som ser som en ny person skal godkendes til administration af skat, arbejdsgiver og alt inde under brugeradministartion hos virk.dk - en sag er at logge på virk - en anden at ha rettighederne over for skat - det er jo en type medarbejder signatur, så de har høje (og besværlige) krav

vh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 00:05

Cookie:
jeg tror ikke du kan ændre navnet, det opstår når du indlæser men who cares

Samme tanke, men hvis man nu kunne gøre det, ville det da være meget rart :-)

Cookie:
Jeg TROR uanset du er administrator i NemID sammenhæng, at din nye nøglefil som ser som en ny person skal godkendes til administration af skat, arbejdsgiver og alt inde under brugeradministartion hos virk.dk - en sag er at logge på virk - en anden at ha rettighederne over for skat - det er jo en type medarbejder signatur, så de har høje (og besværlige) krav

Jeg kan netop med min nøgle fil se alt inde på www.virk.dk - at jeg er administrator for min virksomhed. Ergo burde den vel også have adgang til skat, men det vil jeg lige kigge efter en gang til.

Min egen private nemid har intet derinde ... der smider siden bare fejl ud over det hele.

Men hvad er det for en rettighed jeg mangler:

Tilknyt ny rettighed

Jeg kan se en lang liste, men ikke lige udmildbart noget der omhandler MOMS eller SKAT.

Godt SKAT ikke lever af at lave hjemmesider. Håber også snart amino får en overhaling ... :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

enig i begge dele - jeg TROR jeg sikrede mig at den nye nøgle i alle forhold var adminstrator, og så krydesede jeg eller løs for OK til alt   - personfølsomme oplysninger (lidt nysgerrig er man vel ) og alt jeg mente kunne være relevant - men uf - ja det er pokker mig besværligt

vh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 00:22

Cookie:

enig i begge dele - jeg TROR jeg sikrede mig at den nye nøgle i alle forhold var adminstrator, og så krydesede jeg eller løs for OK til alt   - personfølsomme oplysninger (lidt nysgerrig er man vel ) og alt jeg mente kunne være relevant - men uf - ja det er pokker mig besværligt

vh

Men den første nøgle der bliver oprettet til et firma vil altid være administrator for alt. Nogen ting har jeg læst mig til kræver specielle rettigheder: https://www.virk.dk/home/hjaelp/brugerrettigheder/hjaelp-til-virk-administrator/indberetninger-der-kraever-retti.html - Men der er moms ikke en del af den liste.

Jeg må vente til i morgen og se hvad der sker.

Tak for hjælpen i hvert fald, du er en frygtelig aktiv person herinde på Animo :-)

mvh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)