Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg bruger Google Adwords i min online markedsføring.

Jeg vil gerne vide om følgende er muligt:

Kan man oprette en kampange tekst, hvori søgeordet automatisk indgår?

Ekspemel:

Min annonce:

Køb Parfume Online
Stort udvalg i "Søgeordet" parfumer
Levering 1-2 dage
www.ifume.dk 

Søgeordet kunne så være Burberry, og vil annoncen se således ud: 

Køb Parfume Online
Stort udvalg i Burberry parfumer
Levering 1-2 dage
www.ifume.dk 

På forhånd tak

Mvh.
Anders Yde 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 00:38

Ja Anders du kan bruge:

{keyword: }

Søg på google efter "dynamic keyword insertion" så kan du se lidt mere på det.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 07:02

Jepper, der er tilmed en del varianter, bl.a. kan du skrive ordet med store bogstaver (eks. rejsedestinationer) og tilmed også lave dynamiske url'er (altså deeplinke til den pågældende parfume, hvis dit website understøtter ord i url'en).

Læs mere her

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:14

Det eneste, du skal passe på med er ikke at bruge varemærker, der kan være ulovlige at bruge i din markedsføring... Der er ingen problemer med at bruge dem som søgeord, men hvis de indgår i din annoncetekst, kan det blive en dyr affære ;-) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:46

Marcel Fuursted:

Det eneste, du skal passe på med er ikke at bruge varemærker, der kan være ulovlige at bruge i din markedsføring... Der er ingen problemer med at bruge dem som søgeord, men hvis de indgår i din annoncetekst, kan det blive en dyr affære ;-) 

Hej Marcel

Er det uanset, hvordan varemærket bliver brugt. Jeg er klar over, at "Pandora glasperler" er misbrug af Pandoras varemærke, men hvordan står jeg, hvis jeg skriver "Glasperler til Pandora" i min annoncetekst?

Mvh. Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:56

Det er mere markedsføringsloven du skal tænke på her... Du bruger deres navn i din markedsføring. Er du "autoriseret" Pandora forhandler er det ikke noget problem, men hvis du f.eks. bruger en konkurrents navn i dine søgeord (hvilket er meget normalt), så vil dennes navn komme ind i din annoncetekst i søgeresultaterne... That's bad.

In short: Hvis Pandora er et produkt, som du forhandler synes jeg du kort skal skrive en mail til dem om du må bruge deres navn (begrænset) i din markedsføring...

/Marcel Fuursted

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 11:04

Hej

Tak for jeres svar, dog vil jeg gerne have forklaret lidt nærmere, hvad markedsføringsloven siger omkring dette.

Hvis vi bruge Burberry eksempelet igen. Er det så ulovligt at min annonce ser således ud hvis søgeordet er Burberry?

Køb Parfume Online
Stort udvalg i Burberry parfumer
Levering 1-2 dage
www.ifume.dk 

Mvh.
Anders Yde 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:47

Det vildeste der kan ske er at dine annoncer bliver pillet ned. Ellers er der registreret en række varemærker i googles database, som gør at dine adwords annoncer simpelthen bliver deaktiveret hvis der står burberry deri, hvis overhovedet burberry er i deres googles database, det er slet ikke sikkert.

Prøv da.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 11:52

Tak

Så jeg skal altså ikke frygte, at der kommer en stor virksomhed med million erstatningskrav, fordi jeg har brugt deres navn i annoncekampange?

Mvh.
Anders Yde

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:56

Anders Yde:

Tak

Så jeg skal altså ikke frygte, at der kommer en stor virksomhed med million erstatningskrav, fordi jeg har brugt deres navn i annoncekampange?

Jo! Du kan sagtens sætte Google til at ignorere, at du bruger varemærker... Hør din advokat eller leverandøren selv om der er noget galt i det. Det er min anbefaling. Jeg kan ikke spå om der kommer noget millionkrav, fordi du bruger deres navn... 

/Marcel Fuursted

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)