Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge til indskud i et nyt ApS.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Er følgende lovligt/muligt:

1. Oprette et ApS firma, hvor de 80.000 kr. kommer fra en lån (Evt. mine egne private penge, hvor der er betalt skat). Disse penge indsættes på firmaets konto.

2. Udføre arbejde via firmaet, og modtage betaling på 80.000 ex. moms, som indsættes på firmaets konto.

3. Firmaet har nu stående 160.000 kr.

3. Betale de lånte 80.000 kr. tilbage til udlåneren.

Nu er der jo stadig 80.000 kr. i firmaet.

Jeg ønsker egentlig bare at undgå, at de 80.000 kr., som er bundet i firmaet...i resten af firmaets tid...er personligt bestattet.

På forhånd tak Smile

PS: Der er for at undgå at vente på, at IVS'er kan oprettes...

Mvh. Martin

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

APS er nu nede på 50.000kr Og IVS skulle være muligt nu.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 1. Nov 12
Skrevet kl. 22:27

Hej Michael.

Jeg synes at have læst, at det først gælder for 2014. Jeg kan dog ikke finde nogen ikræfttrædelsesdato i den vedtagne lov.

Men mit spørgsmål er stadig, om jeg kan lånet private midler til et ApS, og trække dem ud igen, så snart der er faktureret et tilsvarende beløb...

Mvh. Martin

Tilmeldt 2. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:33
De skal beskattes. Det er dig privat der skylder dem og ikke firmaet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

Nej - de 80.000 skal stå i firmaet som personlig beskattede hvis man skal forklare det simpelt - du kan kun få penge ud ved at tage løn og det er jo penge der beskattes. Enten  - lev med at investere 80.000 kr i dig selv i stedet for i andres aktier - og brug de 80.000 på nogle aktiver selskabet behøver - lager og ting der har en værdi der erstattet penge -  eller vent til 2014 og lav IVS hvis det er bedre for dig end en personlig virksomhed

I dit eksempel er de 80.000 der er tilbage jo ikke beskattede midler og det skal kapitalen naturligt nok være

vh

Tilmeldt 1. Nov 12
Skrevet kl. 23:00

Hej Cookie.

Øv! Så det er altså ikke nok, at man betaler virksomhedsskat, og der derefter er 80.000 i virksomheden?

Dvs. følgende er heller ikke muligt:

1. Firmaet låner 80.000 i banken (for at kunne lade sig registrere sig), og jeg hæfter personligt for dette lån i banken.

2. Firmaet tjener 200.000, som der bliver betalt virksomhedsskat af.

3. Firmaet afvikler lånet i banken.

Teknisk set er firmaet jo god for 80.000, som der er betalt skat af.

Jeg er noget forvirret over for, hvorfor de 80.000 skal være penge, som der er betalt personlig skat af...

Mvh. Martin

Tilmeldt 2. May 13
Skrevet kl. 23:36
Firmaet betaler jo din private gæld ud.

Så selvfølgelig skal de beskattes :)

Tilmeldt 2. May 13
Skrevet kl. 23:37
Firmaet kan ikke låne 80.000 til egenkapital - det er dig privat der skal låne dem og putte i selskabet
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16

MartinTJ:

Hej Cookie.

Øv! Så det er altså ikke nok, at man betaler virksomhedsskat, og der derefter er 80.000 i virksomheden?

Dvs. følgende er heller ikke muligt:

1. Firmaet låner 80.000 i banken (for at kunne lade sig registrere sig), og jeg hæfter personligt for dette lån i banken.

2. Firmaet tjener 200.000, som der bliver betalt virksomhedsskat af.

3. Firmaet afvikler lånet i banken.

Teknisk set er firmaet jo god for 80.000, som der er betalt skat af.

Jeg er noget forvirret over for, hvorfor de 80.000 skal være penge, som der er betalt personlig skat af...

Mvh. Martin

Det behøver du ikke være - det er jo din personlige ejendom anparten - helt som var det en aktie i Novo - og den kan man ikke ha uden der betalt personlig skat af beløbet den er købt for - så tro mig-  det skal være personligt beskattede midler som bruges til at købe eller stifte en anpart for

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:44

100% enig med John. Jeg har set den beskrevne model anvendt nogle gange - hvor den har været forslået af en større banks erhvervsafdeling.

Du kan meget vel slippe afsted med denne model, men vil så skulle leve med den evige trussel om at Erhvervsstyrelsen en dag opdager, at stiftelsen er sket på ulovlig grundlag. I det tilfælde vil firmaet uden ophold blive sendt til tvangsopløsning.
O

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)