Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg betale skat via mit firma og uden om min personskat ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Andam Service Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et personligt ejet firma med 2 ansatte og har et fuldtidsjob ved siden af.

Jeg får ikke løn fra mit firma og trække ikke penge ud.

Jeg kender desværre godt formuleringen omkring, at firmaet og jeg er én juridisk enhed.

Så spørgsmålet er :

1) hvordan undgår jeg at skat tager hele mit personfradrag til skattebetaling for firmaet?

2) er det ikke muligt at betale skat direkte via firmaet

3) hvis ingen af de to andre spørgsmål kan lade sig gøre, hvilken type bør firmaet så være for at det kan?

Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Fra  DSG Accounting Skrevet kl. 17:28

Skattemæssigt vil indtægten fra et personligt drevet firma altid skulle ligges sammen med øvrige indtægter du har.

Bruger du Virksomhedsordningen VSO har du dog mulighed for at betale en foreløbig skat (25%) af den del af overskudet du ikke tager ud til dig selv, men lader blive inde i virksomheden.
De penge du hiver ud af virksomheden for at betale din skat vil dog være en hævning fra virksomheden. 

Alternativt kan du oprette et selskab, hvor du også betaler 25% i skat så længe du lader pengene stå i selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08

der er pt kun virksomhedsskatteordningen hvis du vil betale skat i virksomheden og ikke personligt, forudsat vi taler den del du ikke hæver personligt

Det er langt fra sikkert det er en fordel og den skal betales lige så løbende ved forskudsregistrering som al anden skat, så tænk dig godt om inden du gør livet mere besværligt med VSO - uden at ha andre grunde, at du ikke vil betale skatten under året - for det er meget mere regnskab og du risikerer at du til sidst får højere skat når du hæver om flere år så det samlet bliver en elendig ide. Jeg ville gå til en revisor og få beregnet konkret om VSO er noget for dig - det kan det sagtens være, men hvis ikke det er for at undgå topskat - synes jeg ikke at se den store ide her og nu - er det for at undgå topskat - er VSO oplagt.

Læs om VSO 

Og ja - stiftelse af ApS er alternativ men giver så igen visse andre udfordringer - i årsopgørelse osv - og fra 2014 i IVS hvis det frister, men udgangspunkt - gerne af anden grund end for at undgå skatten trækkes via mindre fradrag osv - for det er samme skat ialt for de penge du kan få i lommen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)