Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde i USA - Skal han betale told, hvis han køber vare fra DK?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg skal sælge en cykel til en kunde i USA. Udover fragt omkostninger, skal jeg så også regne told med i prisen? Hvordan er det med tolden i USA? Jeg har hørt lidt forskelligt, nogen her på amino siger der ingen told er - andre på eksterne medier siger der er told. 

Er der ikke en som  kan give et lidt mere konkret svar på dette? Smile

Jeg takker på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42

Med mindre du som speditør står for tolden, så kan jeg ikke se du kan regne told med i prisen.

Han bør selv undersøge - eller du må - hvad tolden på cykler er i den stat han bor i i USA - men det er langt lettere for ham og det er ham der normalt selv skal betale tolden - og ofte vil der være told på for ham ved import fra DK, men den er helt individuel fra vare til vare

Tolden betales I USA af modtager, men når han kender prisen og kender din pris + fragt (og tolden er givet på pris inkl. fragt) så kender han total prisen

Er det som virksomhed et videresalg sker, skal du være exportørregistreret for at sælgte til USA mig bekendt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 16:23

Bertin G. Hansen:
Udover fragt omkostninger, skal jeg så også regne told med i prisen?

Det kommer ene og alena an på hvad handelsbetingelser du har brugt ved salget. Normal vil man sælge EXW ( Ex works) eller DDU delivery duty unpaid. 

Om der er told på varen kan man først svare på når du kender productets varekoden, normalt ville man i DK finde den i toldtariffen, de første 6 ciffre i toldtariffen er HS coden som bruges i USA.

Eksportrådet i udenrigsministriet har nogle toldteknikere der kan hjælpe dig med den aktuelle toldsats.  Alternativt kan du prøve her http://hts.usitc.gov/  søg på bicycle.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)