Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg udenfor EU.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået en pakke retur. Som en kunde nægtede at modtage fordi der kom told og afgift på. 

Pakken blev sendt til en gut i Norge. For ikke at kunden skulle mangle sine ting, fremsendte jeg det basale af varen og eftersendte det jeg manglede på lager, hvilket ikke var et must for at komme i gang.

Et par dage efter sendte jeg så det sidste.

Inden kunden havde modtaget sidstedelen af pakken fortalte han at han ikke ville modtage pakken fordi der løb told og afgift på.

Det sidste deraf pakken har kunden modtaget uden afgift og told.. 

I dag har jeg hentet pakken og måtte betale det der svarede til returporto for at få varen tilbage.

Hvad skal jeg tilbagebetale kunden.

jeg har ofret  604 kr. i fragt totalt.

274 frem + 56 for brev for at kunden kunne komme igang

274 retur for at modtage varen.

Kunden har ikke åbnet pakken, kun blankt nægtet at modtage.

Kunden har stadig en del af pakken som ikke skulle fortoldes.

Der skal vel ikke betales det fulde beløb tilbage i dette tilfælde.

Det er vel fair jeg får dækket mine omkostninger eller er reglerne anderledes end jeg håber.  Smile 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 22:14

Du vi ikke kender dine handelbetingelser er det jo svært at hjælpe dig videre.  Normalt er nordmænd godt klar over at der kommer told + norsk moms på vare som importeres. Normalt er told + moms intet problem for de køber jo også varen billigere da de ikke skal betale den danske moms på 25 %.  huskede du at sælge varen uden dansk moms ?

Ravn

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 22:48

Jeps, uden moms. 

Normalt sælger jeg ikke udenfor EU. så beskrivelsen af salg udenfor EU har jeg ikke med på min side.  Da jeg ved der er megen bøvl. det produkt jeg sælger er dog rimeligt specielt og jeg har solgt til en del nordmænd. De nordmænd jeg har solgt til er som regel nogle jeg har mødt IRL og de har aldrig givet noget problem. Så Gutten her har jeg i min velvillighed givet lov til at lave en handel.

Selvom gutten har betalt via bankoverførsel vil jeg sgu gerne overholde reglerne, men jeg vil ikke føle jeg bliver pisset op og ned af ryggen bare fordi gutten får kolde fødder. 

Havde det nu bare været indenrigs, så er snakker vi kun et tab på 86 kr. syntes dog de 600+ er lige i overkanten. 

Havde produktet ikke levet op til forventningen så var det en anden snak. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)