Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontorleje og inventar

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg rykker 1/6 mit kontor til et erhvervslejemål, hvor jeg hidtil har siddet på hjemmeadressen.
I den forbindelse har jeg 2-3 spørgsmål...

Min månedlige husleje er 5500,- og skal betales kvartalsvis - Det vil sige at jeg får en regning på 16500 + moms, skal jeg bare trække denne regning fra ligesom alt andet jeg køber? og de 66000 i alt om året skal vel trækkes fra overskuddet som jeg har angivet på min selvangivelse?

Kontoret er fuldt møbleret for 12000 + moms hvilket jeg også får en regning på... men dette er et depositum, som efter en 4 års periode går i 0 pga. slitage osv. Kan denne også trækkes fra?

Fortæl mig om jeg er helt forkert på den :)

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe
WEBoptimist.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

WEBoptimist.dk:
Min månedlige husleje er 5500,- og skal betales kvartalsvis - Det vil sige at jeg får en regning på 16500 + moms, skal jeg bare trække denne regning fra ligesom alt andet jeg køber? og de 66000 i alt om året skal vel trækkes fra overskuddet som jeg har angivet på min selvangivelse?

ja - da det jo er med moms som du skriver, så lav en konto til husleje med moms og bogfør som helt normal udgift der - for den måned huslejen omfatter (betaler du forud må du bogføre for den korrekte periode eller betaler depositum, så skal det jo ind som aktiv i status da det er gæld fra husejer til dig)

Hvis dit overskud i budget går ned tilsvarende (at der ikke er sket andet) ja så for du jo mindre skat

WEBoptimist.dk:
Kontoret er fuldt møbleret for 12000 + moms hvilket jeg også får en regning på... men dette er et depositum, som efter en 4 års periode går i 0 pga. slitage osv. Kan denne også trækkes fra?

uh - den var lidt sværere, for hvad er det for en aftale - de der møbler køber du ikke og du lejer ikke, du nærmest leaser for et engangsbeløb - 

Købte du dem, skulle du afskrive dem helt normalt, men den her variant - hvor du vel kan få penge tilbage -måske 3/4 efter 1 år og ½ efter 2 år - der vil du jo max kunne tage 1/4 del som udgift per år. Jeg ville når det er over 4 år og på den lidt sjove måde med depositium, tage 1/4 i udgift per år, d.v.s. hvis du betaler 12.000, så 3.000 kr som udgift til møbler, og 9.000 aktiveret som depositum møbler og så næste år igen 3000 i udgift, som du reducerer depositum med til nu 6.000 osv.

Dette forudsat det svarer til det beløb du kan få tilbage hvis du stopper efter mindre end de 4 år - men her kan der sagtens være nogen med BEDRE RÅDGIVNING?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)