|
Jeg har altid troet, at når PostDanmark eller andre beregnede om en vare bestilt uden for EUs værdi oversteg bagatelgrænsen på 80 kr., så indgik fragten i beløbet. Hvis varen kostede 40 kr. og fragten kostede 50 kr., så oversteg varens værdi altså 80 kr. og jeg skulle betale moms og importgebyr. Nu læser jeg imidlertid dette hos skat: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. (før fragtudgiften), som sendes fra et land uden for EU. Momsen beregnes af både varens pris, fragt og eventuelle særlige afgifter. Og nu er jeg forvirret. Jeg er helt sikker på, at PostDK regner fragten med, når de fastsætter varens værdi, og deres chat har også bekræftet dette over for mig. Men hun syntes også det så mærkeligt ud efter at have læse linket, og hun henviste mig til deres told-afdeling, som jeg har skrevet til. Overser jeg et eller andet åbenlyst her? Eller kan man bestille en vare, der koster 79 kr. og fragten koster 200 kr. og så undgå at betale moms og importgebyr? |
Hej Charly
80 kr. grænsen er uden fragt!
Det har jeg fået bekræftet af SKAT!
De siger at oplever man forkert visning f.eks. ved post DK (som skriver det er inkl. fragt) skal man rette henvendelse til SKAT og fortælle dem det.
Link til den side hvor de skriver det.
For dette er ikke korrekt og er ikke lovligt at reklamere med.
Kan godt forstå du er forvirret ,-) Var jeg også indtil jeg snakkede med SKAT.
De Bedste Hilsner
Ronni
Bliv gratis medlem