Davs til alle jer dejlige mennesker her på amino.dk. Jeg følger meget med herinde om alt muligt jeg ofte har tænkt på og til tider ting jeg Aldrig havde tænkt over. Møg spænende ..!!
Jeg vil gerne hører jer om det at vælge produkt/ ydelse og hele den rejse det er. Det er mig et stort tema, med mange år som løn slave og styrker i at lede, motivere og sælge – Har det længe været en drøm at starte selv.
Tankerne er mange og jeg har allerede lavet mange fiktive forslag (forretningsplaner) – men finder altid Problem stillinger jeg ikke kan komme over. Det mest typiske er: produktet/service ydelsen. Og her vil jeg MEGET gerne hører jer om at udvælge det rigtige Målt i bæredygtighed. For jeg ender altid med når jeg analysere på konkurrancen at fastslå der i forvejen er ALT for mange, og det Er uanset om jeg tænker rengørings firmaer, webhosting firmaer eller godt gamle daws salg af fysisk produkt.
Der går jeg kold HVER gang. Ved GODT (forstår også godt) man skal tænke positivt – og ”bare” kaste sig ud i det… Men her knækker det Jo nok for mig da, jeg er målrettet men meget omhyggelig i mit benarbejde og derfor aldrig kommer rundt om at stille mange Problemer op for mig selv.
Så debatten jeg lægger op til skal være om ”processen” omkring at vælge Produkt/serviceydelse i planlægnings fasen. Hvor langt skal man gå i at, tænke problemstillinger, og Hvornår er det fornuftigt ?
Erfaringer fra andre er jo nok det jeg kan bruge til personligt at løses mine konflikter. Som udgangspunkt handler det ikke om jeg sælger "sand på suttevandsflasker" (som ikke siger mig noget) Eller BWM (som siger mig en smule mere) – det handler om realistisk at sætte et skib i søen der ikke allerede når det Rammer vandet har alle tænkelig odds for at blive skudt ned. ”bæredygtig” ikke som i mange millioner – men i det kan løbe rundt.. Så skal jeg nok tænke udvidelse og alt det der senere…….. ! Tak for du tog dig tid at læse mit lille indlæg :) |
Hej
- lidt støtanker til din efterspøgen..
Jeg er tidligere gået ned med et firma, hvilket førte til en indre ransagelse for at udvikle mig igennem processen. Jeg brændt ikke nok for selve branchen, men bar det videre på konceptet bag! Så for mig er det vigtigt at det ikke kun er ide og koncept jeg brænder for, men også det miljø jeg begår mig i samt indflydelserne af det.
Så jeg tænker at du kan gøre dig nogle overvejelser omkring; dine personlige værdier, hvad er du styret af, hvad driver dig, dine overbevisninger, samt dine tankemønstre! Det er vigtigt at dit valg af produkt/ydelse er i overensstemmelse med din person og den vision du stiller for dig selv! Jeg mener det er vigtigt at man allerede i starten gør sig en konkret forestilling om målet, dvs. "udvidelse og det der" - så alt udvikler sig i hen imod det.
Når vi kommer til selve valget, kan du gøre dig nogle overvejelser omkring hvilke eventuelle overbevisninger der hindrer dig i at tage skridtet. Vi har alle forskellige tankemønstre der påvirker vores beslutninger og måden vi ser potentialer på. Vi er generelt præget af de rammer der er indprintet, hvilket ofte kan indskrænke evnen til at tænke "ud af boksen" - I henhold til konkurrencen, hander det igen om at tænke anderledes og skille sig ud af mængden.
Det kan evt. forstås således: Hvor mange anvendelses muligheder er der for papirklips?? - Nogle kan måske komme med 17 forskellige anvendelses muligheder, mens andre måske kan finde 967 muligheder. Den kunne jo være lavet af bambus og være 18 meter høj, det lyder usandsynligt, men der er jo ikke nogen der har sat rammer for mulighederne udover os selv!!!
Det at at gå kold når problemstillinger hober sig op, kan måske være en overbevisning om at det er farligt at forlade sin tryghedsone. Dermed ikke tage skridtet for at bibeholde trygheden hos det vi kender, det er måske ikke dit tilfælde, men vi er generelt alle præget af det. Problemer er sjældent uden løsning, så brug netværk, folk er generelt meget velvillige til at give deres erfaring videre. Igen handler det også om hvordan man ser på problemet, der kan være andre muligheder som ens "rammer" nægter en adgang til. Det at ændre ens tankemønstre er ikke nemt, men skal gøres gennem bevidsthed, omlægning af vaner, samt vedholdende træning af nye!
I min verden, handler det om at finde "ideen" og løse problemer ved "så vidt muligt" at tænke alternativt, samt benytte andres erfaring fra ligende. Se logik og potentiale i produktet/ydelsen, samt muligheden for at skille sig ud (tro til produkt/serviceydelse). Ikke mindst skal hele konceptet være i tråd med mine personlige værdier og vision for min fremtid (både kort- og lang-sigtet)! Er man først afklaret hermed, besidder man også ilden til at opnå succes..
Alt er til fri fortolkning - håber der er noget der vækker overvejelser og jeg har ramt nogle af de ønskede områder, resten ignorerer du bare :)