Hej herinde |
Spørgsmål til gældsbrev
- 1
Uanset pigen har penge eller ej ville jeg gå til advokat og gøre klart at det skal indfris og at sagsomkostninger ellers vil være skyldners Kør på ud fra det du beskriver Venlig hilsen |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Men det er jo dyrt at gå til advokat og der er jo altid risikoen for at man kaster mange penge efter en måske umulig indrivelse. |
til det er kun at sige ja men omvendt - var det vel også et ret stort beløb - og har hun ikke penge her og nu, ja så bliver gælden jo bekræftet i den sammenhæng og hun hænger på den når/vis hun kommer til penge. Det er en smagssag, men folk der glade låner penge og skriver under og så gifter sig med en der ikke mener hun skal betale tilbage, det hører til det jeg ville blive sur nok over, til at ofre den risiko vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Din kammerat kan vel starte med at gå til sin advokat og få hans vurdering af sagen. Jeg ved ikke om han har en advokat og hvis han har kender jeg ej heller hans timeløn. Min advokat tager cirka 1.800,- i timen, de penge er godt givet ud, for så har han fået syn for sagen vedr. gyldighed samtidig har han fået nogle råd med på vejen af advokaten om hvad han skal gøre. Hvis gældsbrevet er gyldigt, så kan han måske efterfølgende finde et no cure / no pay inkassofirma, som kan tage sagen. |
Hjælp til computer? Din IT mand er svaret
Der er vel ud fra beskrivelsen tale om et eksekutionsdokument, hvorfor der kan ske henvendelse direkte til fogedretten. Selvfølgelig tyder det på, at modparten vil gøre indsigelse overfor gældsbrevets gyldighed, hvorefter gældsbrevet må prøves ved domstolene. Derfor kan det kun anbefales at hyre en advokat til det videre forløb. Tonny |
Vi har også snakket om advokat men problemet er at han er førtidspensionist og betaler selv af på en stor gæld, så han ved ikke lige, hvor han skulle finde pengene. |