Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal besøgende kontra salg ??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sidder i øjeblikket og regner på budgettet i forbindelse med at starte en web-shop. Vi har afsat et ”større” beløb til at lave en International side, men overvejer at lave en dansk version også. Er der nogen som kan give mig et hint om hvor mange besøgende en side som sælger tøj har pr. dag. og hvor meget bliver realt til salg?
Siden kommer til at sælge tøj til den modebevidste mand mellem 18 og 38 år.
Med venlig hilsen
Ole Takai
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:04

Hej Ole,

Dit spørgsmål er helt urimeligt, da det ikke findes et svar. En konverteringsprocent kan svinde fra alt mellem 0 og om til 3%, alt efter hvor godt salgsoptimeret ens webshop er. Du kan starte med at læse E-pusher, da den kan lære dig noget af det grundlæggende indenfor optimering. Alternativt kan du få et bureau til at hjælpe dig med salgsoptimering, men det kommer hurtigt til at koste mange hundrede tusinde.

// Jesper Skov

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 17:16
Hej Jesper

Ja... det er lidt en "bred" måde at stille et spørgsmål på. Ang. optimering af søgning og salg er vi ok kørende, - det jeg søger en "tommelfinger regel”. Hvis man nu har en velfungerende shopløsning med god fokus på søgeoptimering og brugervenlighed samt et godt produkt – hvad er den typiske salgs % så... som en tommelfinger regel ?? 3% - 5% - 20% ??

Jeg ved at der ikke findes et svar som er egentlig brugbart - men med udgangspunkt i at vores internationale site primært kommer til at henvende sig til det japanske marked, kunne det være interessant at høre om andres erfaring på det noget mindre danske marked.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:21

Hej Ole.

Det er min erfaring, at de fleste shops konverterer i gennemsnit 1-3%.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:13

Hej Ole

Jeg er enig med flertallet og ved fra min egen shop (www.maarbjergshop.dk ) at der skal mellem 30 og 100 unikke besøg (1-3%), for at skabe et salg. -Og der er langt mellem 30 og 100, hvilket gør det svært at lave et budget! Tilgengæld er et salg mere end ´bare et salg´ værd, i og med det også er en ny kunde der skal komme igen. Hitraten stiger voldsomt og det er skønt at kunne følge sine faste kunder, der kommer igen og igen.

Personligt har jeg benyttet mig af Amino til at få kritik af min shop, hvilket har gjort at salget er røget radikalt op på min shop. I starten havde jeg mere end 300 inde pr. salg. Men det har været kanon med hjælp her fra og jeg syntes du skal benytte muligheden undervejs (tak, alle sammen :-)

Held og lykke med opbygningen

tdinsen, www.maarbjergshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:13

Effektiv Markedsføring:

Hej Ole.

Det er min erfaring, at de fleste shops konverterer i gennemsnit 1-3%.

Venlig hilsen, Christian

Hvor 3% faktisk er RIGTIG flot indenfor mange brancher. Men det afhænger jo igen af produktet, produktets pris, efterspørgsel og konkurrenter - men start med et mål på 1%, så kan du selv arbejde dig op senere.

// Jesper Skov

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:55

Vil også tilslutte mig omkring 3%.

1% er for de fleste uacceptabelt, med mindre du hælder meget ukvalificeret trafik ind på sitet, og er du dygtig med reklamerne, har "rigtige" priser og optimerer dit site ordentligt bør du kunne forvente et pænt stykke over 3%

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:38

Sebastian Engelbrecht:

Vil også tilslutte mig omkring 3%.

1% er for de fleste uacceptabelt, med mindre du hælder meget ukvalificeret trafik ind på sitet, og er du dygtig med reklamerne, har "rigtige" priser og optimerer dit site ordentligt bør du kunne forvente et pænt stykke over 3%

Hvis der er tale om tøj er 3% noget mere urealistisk end 1%. Vi taler altså om et rimelig presset marked på nettet, hvor produkterne også er forholdsvis dyre - ikke blot en lille impuls ting eller noget som folk virkelig har behov for.  

// Jesper Skov

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:01

Sebastian Engelbrecht:
med mindre du hælder meget ukvalificeret trafik ind på sitet, og er du dygtig med reklamerne, har "rigtige" priser og optimerer dit site ordentligt bør du kunne forvente et pænt stykke over 3%

Nu spurgte Ole jo "Hvis man nu har en velfungerende shopløsning med god fokus på søgeoptimering og brugervenlighed". Det er i min verden en gennemsnitlig standardshop. Og her vil jeg stadig holde fast i de 1-3%.

Hvis man derimod har råd til at få professionel hjælp til at løfte sin konvertering, så er vi enige om, at konverteringsprocenten kan komme meget højere op.

Men det er ikke noget, der "bare" sker.

Hvis man ikke har en dybtgående viden om, hvordan man skal arbejde med at optimere tingene så sker det ikke.

Det er ligesom en positiv spiral. Jeg kalder det at opbygge styrke. Man starter med en lille webshop. Tjener nogle penge. Gen-investerer. Bliver bedre til at tjene penge.

På et tidspunkt har man råd til at betale det, som det koster virkelig at rykke.

På dette tidspunkt kan man også se, at det er en god forretning at styrke konverteringsprocenten, for er den eks. dobbelt så høj så tjener man mindst det dobbelte af, hvad man gjorde før - sansynligvis endnu mere, da man jo netop ikke skal betale tilsvarende i udgifter for at få dobbelt så mange kunder.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 09:29
Hej Christian Tak for feedbacken (også tak til jer andre).

Som jeg forstår det har du arbejdet en del med web-optimering. Tanken omkring ”den positive spiral” kan jeg bestemt se ideen i. Det var lidt denne strategi jeg havde tænkt at bruge. Vi har på den Internationale side afsat en beløb i omegnen af 200.000 kr. til at lave et website – og regner med at vi i dette budget har mulighed for at lave en dansk version. Hvis vi nu isoleret ser på den danske del – hvad vil en optimering så typisk koste, med udgangspunkt i at vi er meget seriøse omkring vores marked, og har en stor kendskab til vores kunder?.
Kan man evt. i runde tal opdele prisen for at få et professionelt firm til at gøre det?

Med venlig hilsen

Ole Takai
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)