med mindre du hælder meget ukvalificeret trafik ind på sitet, og er du dygtig med reklamerne, har "rigtige" priser og optimerer dit site ordentligt bør du kunne forvente et pænt stykke over 3%
Nu spurgte Ole jo "Hvis man nu har en velfungerende shopløsning med god fokus på søgeoptimering og brugervenlighed". Det er i min verden en gennemsnitlig standardshop. Og her vil jeg stadig holde fast i de 1-3%.
Hvis man derimod har råd til at få professionel hjælp til at løfte sin konvertering, så er vi enige om, at konverteringsprocenten kan komme meget højere op.
Men det er ikke noget, der "bare" sker.
Hvis man ikke har en dybtgående viden om, hvordan man skal arbejde med at optimere tingene så sker det ikke.
Det er ligesom en positiv spiral. Jeg kalder det at opbygge styrke. Man starter med en lille webshop. Tjener nogle penge. Gen-investerer. Bliver bedre til at tjene penge.
På et tidspunkt har man råd til at betale det, som det koster virkelig at rykke.
På dette tidspunkt kan man også se, at det er en god forretning at styrke konverteringsprocenten, for er den eks. dobbelt så høj så tjener man mindst det dobbelte af, hvad man gjorde før - sansynligvis endnu mere, da man jo netop ikke skal betale tilsvarende i udgifter for at få dobbelt så mange kunder.
Venlig hilsen, Christian