Mht. Søndagsavisen hører jeg mange sige at effekten ikke er, hvad den har været. Det er nok heller ikke noget tilfælde at den er gået fra at være megatyk til at være Søndagsavisen "light" - Den må have fået slemme bank af hverdags-gratisaviserne.
På mit tidligere arbejde smed vi en annonce i Urban og MetroXpres (jobannonce) og Urban gav 5 gange så meget som Metro, men jeg tror det kan svinge meget fra dag til dag og naturligvis fra produkt til produkt med de to.
Banalt at nævne det, men har du prøvet at måle effekt på de annoncer du har indrykket ? Altså kørt den ene avis den ene uge og den anden næste uge ? Eller eksempelvist givet lidt mere rabat, hvis folk nævner en kode eller lign. i annoncen eller måske en lille gave. Jeg ved godt at det er langt sværere at måle (og opnå) effekt med printannoncering i forhold til online, men man må jo bruge de midler man har :-)
Mht. priser i aviserne, så vær lige opmærksom på at de fleste aviser (fra de små til de store landsdækkende betalings-dagblade) godt kan presses på prisen, specielt hvis du laver flere indrykninger - Listepris er ikke altid listepris - så måske er det bare "den indledende pris" du er blevet præsenteret for.
Mht. GoCards ville jeg bestemt ikke adskrive dem - jeg kender flere der har brugt dem og været glade for både produkt og resultat - men igen falder det jo tilbage på om dine skønhedsprodukter er i den dyre ende eller mere for "almindelige mennesker".