Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

annoncepriser på trykte medier

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi annoncerer i en række medier, nogle giver mere end andre. Jeg er dog mere end målløs over den prisforskel der er på store medier og på mindre lokale/regionale medier som fx søndagsavisen, vesterbrobladet, gocards og lignende. En forsideannonce i søndagsavisen region 4 med  87,000 læsere koster ca. det samme som en forsideannonce i Urban, metro og lignende med små 500,000 læsere. Jeg talte med en mediekonsulent forleden fra et mediebureau, han frarådede generelt at bruge gocards, flush-ad og andre 'sjove' medier.

Vi har i al fald droppet dem, men jeg er jo lidt nervøs for at overse nogle muligheder, så jeg vil spørge om der er nogen af jer, som gode eller dårlige erfaringer med at bruge medier som go-cards, flush-ad eller lokal/regionalaviser? Vil i den forbindelse fraråde at bruge free-card. De lavede en stavefejl i vores kort, selv om vi havde sendt dem korrekt stavet materiale og 20,000 kr. var spildt fordi man bare ikke staver forkert i en annonce, hvis man vil tiltrække kunder. Og de ville ikke give pengene retur eller give os en ny kampagne, selv om fejlen var deres.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:17

Må vi høre hvilket produkt/firma der er tale om?

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 15:59

Hej -

Rart med et hurtigt svar.  Det er skønhedspleje/kosmetisk arbejde, peelings, negle og salg af tilbehør og lignende og vi har et par klinikker. Jeg vil egentlig foretrække ikke at nævne firmaets navn, da jeg ikke er her for at fiske kunder, men for at udveksle viden. Håber der er forståelse for det her på sitet Jeg vil hellere have muligheden for at stille 'dumme spørgsmål' end at bruge kræfter på at fremstå som evig kompetent og ih så dygtig.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 07:25

Mht. Søndagsavisen hører jeg mange sige at effekten ikke er, hvad den har været. Det er nok heller ikke noget tilfælde at den er gået fra at være megatyk til at være Søndagsavisen "light" - Den må have fået slemme bank af hverdags-gratisaviserne.

På mit tidligere arbejde smed vi en annonce i Urban og MetroXpres (jobannonce) og Urban gav 5 gange så meget som Metro, men jeg tror det kan svinge meget fra dag til dag og naturligvis fra produkt til produkt med de to.

Banalt at nævne det, men har du prøvet at måle effekt på de annoncer du har indrykket ? Altså kørt den ene avis den ene uge og den anden næste uge ? Eller eksempelvist givet lidt mere rabat, hvis folk nævner en kode eller lign. i annoncen eller måske en lille gave. Jeg ved godt at det er langt sværere at måle (og opnå) effekt med printannoncering i forhold til online, men man må jo bruge de midler man har :-)

Mht. priser i aviserne, så vær lige opmærksom på at de fleste aviser (fra de små til de store landsdækkende betalings-dagblade) godt kan presses på prisen, specielt hvis du laver flere indrykninger - Listepris er ikke altid listepris - så måske er det bare "den indledende pris" du er blevet præsenteret for.

Mht. GoCards ville jeg bestemt ikke adskrive dem - jeg kender flere der har brugt dem og været glade for både produkt og resultat - men igen falder det jo tilbage på om dine skønhedsprodukter er i den dyre ende eller mere for "almindelige mennesker".

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:47

Hvis det er en enkelt klinik, vil jeg absolut ikke udelukke husstandsomdelte flyers og supermarkedsopslagstavler som medie.
Ugeaviser er også et fint lokalt medie - især hvis du har en markant annonce (med farve) hver eneste gang. På den måde ved folk, hvor de skal finde dig, når de pludselig får impulsen.
Jeg har to lokale månedsmagasiner (som svarer lidt til ugeaviser, hvad målgruppe angår). Mine annoncører har rigtig fin respons på deres annoncer. En læserundersøgelse viser, at 57% af læserne i løbet af 1 år har brugt bladet som "telefonbog" og 43% har benyttet konkrete tilbud.

Held og lykke med markedsføringen.

Man behøver nu ikke være konstant klog for at stå ved, hvem man er, men fred med det - anonymitet er jo en mulighed, og hvis det føles rigtigt for dig, så brug den.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 15:13

Hey ;)

Tak for svaret ;)  Du bekræftiger min anelse om søndagsavisen. Urban giver pengene tilbage for investeringen. Vi spørger hver eneste kunde om, hvor de har hørt om os henne, så vi har nogenlunde tjek på, hvad der giver os noget og hvad der ikke gør. Vi har også prøvet det med at folk skal komme med annoncen og så får de rabat, men den er de egentlig ligeglade med. Kun en enkelt som har opdaget, vi gav rabatten, de vil have varen ;)

Godt at høre nogen har go'e erfaringer med Go-cards. Jeg tror mest det floppede med free-card, fordi jeg ikke fik overbevist den meget selvstændige direktør om at han skulle annoncere på en anden måde end han gjorde. Man skal ikke bare have et sjovt motiv på forsiden af postkortet, men fortælle noget mere konkret om, hvad man har at tilbyde på forsiden, så man vækker målgruppens interesse.  Noget andet er, om vi så ville få vores investering tilbage. Men det bliver ikke free-card igen, når de ikke kan stave.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 15:19

Hej

Vi ligger i København og har slet ikke gode erfaringer med lokale medier, men det har en af vores samarbejdspartnere ovre i Jylland. Der er nok forskel på de lokale mediers betydning afhængig af landsdel, så det er nok derfor du har held med det derovre? *gruble - gruble *Og vi er way beyond supermarkedstavler, men annoncerer i radio m.m., men hvor skulle du vide det fra, når jeg ikke har sagt det, så tak for den gode intention :) Til gengæld så giver radio ikke vores samarbejdspartner noget, hvor vi kan mærke en effekt der gør investeringen pengene værd.

Jeg vil bare helst være anonym indtil videre i al fald og tak forståelsen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)