Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen moms på faktura fra Mediebureau

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål i forhold til moms på en faktura fra et mediebureau, der handler hos os.

Mediebureauet har ikke inkluderet moms på fakturaen - og derved ville min første indskydelse være, at vi heller ikke skal betale moms.

Er dette korrekt antaget?

De services der bliver betalt for er online annoncering, der leveres som service i Danmark og betales af et mediebureau, der sidder i Danmark.

Mvh

Michael

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal moms på, der kunne jo står incl. moms ???

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hmm... Jeg vil umiddelbart tro, at du har ret MEN jeg ved dælme ikke meget om emnet, men har været til møde med SKAT forleden, og mener at du nævnte det der ^ som eksempel... Hvis du forstår...

Jeg sidder selv med moms lige nu (er du mon også for sent på den?) Det er første gang, og jeg fatter virkelig hat! Derfor vil jeg gerne lige følge lidt med her i tråden... Jeg har lidt af det samme spørgsmål - eller totalt omvendt faktisk :D Det drejer sig om købsmoms, hvor jeg  første omgang bare ville regne alle mine udgifter til varekøb sammen - men kan nu se, at jeg har en faktura hvorpå der ikke er pålagt moms.. Får jeg så ikke det godtgjort? Det er i øvrigt købt via en engelsk Ebayshop.. Hvis det betyder noget...?

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Inkl. moms = 0 DKK står der på fakturaen...

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry - guys, jeg ser nu, at det kommer ud fra deres maltesiske selskab!

Det ændrer lidt på billedet, men spørgsmålet er stadigvæk om vi skal betale moms?

Michael

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

bluedane:

Sorry - guys, jeg ser nu, at det kommer ud fra deres maltesiske selskab!

Det ændrer lidt på billedet, men spørgsmålet er stadigvæk om vi skal betale moms?

Michael

Jeg kan se, at du sidder i London. Er firmaet registreret i DK eller UK?

Uanset hvad, så er der højst sandsynligt tale om handel momsfrit imellem to EU-virksomheder, under reglerne om REVERSE CHARGE, hvilket betyder, at du som køber skal betale moms for sælger i DK/UK.

Du vil dog som oftest kunne fradrage hele købsmomsen igen med det samme, så regnskabet går i nul.

Din samlede udgift vil være den udgift du betaler til sælger.

Husk at indberette dit EU-momsregnskab på momsangivelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martins svar er dækkende men du kan læse mere generelt om MOMS PÅ IMPORT HER hvis du har kræfter - både i forhold til inden for eu og uden for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for svar !

Firmaet er registreret i Danmark.

Lad os antage at vi har solgt annoncering for 100.000 DKK og i samme periode kun har udbetalt løn.

Antager jeg det korrekt, at man indberetter de 25.000 DKK, af beløbet på 100.000 DKK, og dernæst får man dette beløb igen?

Michael

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

bluedane:

Firmaet er registreret i Danmark.

Lad os antage at vi har solgt annoncering for 100.000 DKK og i samme periode kun har udbetalt løn.

Antager jeg det korrekt, at man indberetter de 25.000 DKK, af beløbet på 100.000 DKK, og dernæst får man dette beløb igen?

uh da skynder mig ind da martin ind i mellem er travl, men han kommer givet også. Jeg tror ikke jeg forstår dig. Hvis I har solgt annoncering for 100.000 kr i DK så har I vel udstedt fakturaer og af disse fremgår momsen og den er jo så salgsmoms.

HVIS I har solgt for 100.000 kr inkl moms så udgør salgsmomsen 20.000 heraf (80.000 + 25% moms = 100.000) og hvis det er 100.000 plus moms, så har I faktureret for 125.000 inkl, moms og momsen er 25.000 kr = salgsmoms

Hvis I så ikke har har udgifter til indkøb men kun løn (og så taler vi nu enten selskab ApS eller andre ansatte end ejeren i en personlig virksomhed, for ejeren i en personlig virksomhed får ikke løn) - ja så har I ikke nogen købs moms at trække fra

Moms angivelsen hedder så - salgsmoms 20 eller 25.000 kr afhængigt af om dit tal var med eller uden moms, og købsmoms 0 kr og I skal så BETALE de 20 eller 25.000 kr ind til moms, ikke få igen, det er jo penge i bare har opbevaret for staten.

HVIS I så også har købt en ydelse fra EU og vi siger den kostede 10.000 kr, så skal i beregne 25% ydelses/erhvervelsesmoms EU og lægge på i den rubrik der hører til det og samme beløb i købsmoms da jeg udgår fra det er noget der ville være momsfradrag for

Så blev det samlet - Ydelsesmoms EU 2.500 kr + 10.000 skrives i rubrik A ydelser - Salgsmoms stadigt 20 eller 25.000 - og købsmoms 2.500 (udligner ydelsesmomsen først i linjen)

Saglsmoms betaler I ind, købsmoms får i modregnet eller tilbage - moms indgår ikke i jeres drift som del af regnskabet - påvirker ikke overskuddet og dermed heller ikke skatten til sin tid¨vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)