Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cd-rom til iværksættere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen lancerer i samarbejde med Virk.dk en firmastartpakke med råd og værktøjer til at komme godt i gang. På Cd-rommen findes blandt andet en gratis udgave af et økonomistyringssystem, diverse abonnementer på internettjenester samt forklaringer, tips og information. Samtidig søsættes en konkurrence med gevinster for 250.000 kroner. Cd-rom og konkurrence er sponseret af blandt andre Multidata, Krak, KPMG, Nordea og Microsoft. Læs mere på virk.dk/cd
 og på virk.dk/akselspillet
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det jo man kan stille spørgsmålstegn ved, hvor vidt det vil fremme iværksættere der f.eks. gerne vil arbejde med softwareudvikling indenfor økonomistyring til andre mindre virksomheder, når de får kastet en C5 prøveversion i hovedet fra starten af.

På den ene side er det da fedt at der stilles en gratis prøveversion til rådighed, men på den anden side er jeg enig i kritiken omkring unfair konkurrence (men det perspektiv kan vel også inddrages hvad angår de andre produkter der følger med).
Dog synes jeg det er en væsentlig forskel på at der er en ydelse med fra Krak og en licens fra et multinationalt selskab der allerede har gaflet rigeligt til sig og sidder på alt for stort et marked.

... Bottom fact, jeg synes det er en fin ide med sådan en CD, men det vil altid træde nogle over tæerne og derfor synes jeg egentlig at det er forkert. Erhvervs- og selskabstyrelsen bør som en offentlig institution ikke på nogen måde styre aktiviteter der kan skabe unfair konkurrence mellem virksomhederne.

Det er selvfølgelig altid noget at E&S har indset at de har begået en fejl og tilbyder at tage eventuelle andre lignende tilbud med på deres erhvervsportal, men i mine øjne er det bare ikke godt nok.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for så vidt enig, men der skal også handles. Nye iværksættere har ofter svært ved at overskue de ting der skal laves i forhold til det offentlige, så det er super at der kommer noget hjælp. Men det er selvfølgelig ærgeligt hvis det favoriserer nogle spillere, frem for andre. Men mon ikke de har spyttet i kassen og finansieret materialet?
Men når det så er sagt, ville det være endnu bedre hvis man fjernede noget mere af bureakratiet istedet for at lave en guide igennem det. 


Dbh Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk ikke reklameproblemet er så stort.


Mon ikke de fleste, som har det, der skal til for at starte en virksomhed er opmærksom på, at der udbydes forskellige software og dermed kan vælge noget andet, hvis de vil.

Da jeg selv startede min virksomhed, spurgte jeg min revisor, hvilket system, jeg skulle bruge - og så fik jeg Concorde (nu C5). Jeg fandt forholdsvis hurtigt ud af, at jeg ikke kunne passe virksomheden ordentligt, hvis jeg skulle begrave mig i elektronisk økonomistyring, så nu har jeg Vivi. Hun får alle bilag i en elastikmappe, og jeg får at vide, hvor meget moms osv., jeg skal betale.

 

Når man starter en virksomhed, træder man ud i en sump med tuer - nogle af tuerne bærer, andre synker. Med sådan en CD i hånden, tror jeg, at jeg kunne have fundet flere bærende tuer i første hug - og det kan jeg kun ønske for andre.

 

mvh Hans
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et fornuftigt synspunkt at frembringe at det er vigtigt at komme lettere i gang, og ja det skulle ikke undre mig om Microsoft har finansieret noget af udgivelsen - men ærligtalt så kan jeg ikke se noget fornuftigt i at et stort multinationalt firma skal komme vadende ind på den måde og finansiere en dansk FirmaStart pakke, den slags reklame/udspredelse af sine produkter skal de ikke have mulighed for at "købe" sig til ved en offentlig institution.

Det ville også være unfair hvis det var et lille dansk økonomisystem som Admiral eller lignende, men ikke på samme måde set med mine øjne.
Jeg ville nu også hellere se noget af al bureakratiet afskaffet, og i værste fald måske en henvisning fra cd''en til en webside der løbende opdateres med økonomisystemer der er en gratis demolicens tilgængelig ved, på den måde ville det være mere fair end at alle får smidt en CD ud hvor det ene system ligger på, selvom der stadig henvises til andre på en webside.

En Vivi lyder også som en god løsning, ved dog ikke om de kan lave den slags på en CD ;)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste i mine øjne er at danmark rykker. Jeg er for så vidt flintrene ligeglad hvem der sponserer startpakken. Hvis de kan spare skatteydernes penge og få den finansieret af en relevant partner, så er det fint med mig. Så er det muligt at nogle få mukker lidt, men man kan ikke holde alle glade hvis man vil nogen steder i denne verden.


Dbh Martin
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener både at medarbejderen og iværksætteren og dermed danmark har enorm gavn af at lære at tænke som entreprenører. At være iværksætter omsætter tænkningen til kommunikation, marked og målgrupper.  Præcis dette fokus er det min opfattelse at mange nye iværksættere mangler. Jeg har selv måttet sande at megen produktudvikling fejlagtigt er gået forud får andre vigtige processer (markedsføring og salg).  På firmastartpakken bliver salg og markedsføringstænkningen for første gang prioriteret "før" forretningsplanen. Dette mener jeg er en vigtig øvelse for alle iværksættere. Nemlig at stille sig det simple spørgsmål. Hvordan får jeg formidlet mit produkt/budskab til målgruppen? Start med salgsmaterialet. Jeg har selv bidraget til Firmastartpakken med en skabelon i PowerPoint, der hjælper til argumentation og salgsforståelse.


Et succeskriterie for nationen kunne være at der var muligt at vinde et ApS på Tipstjenestens skrabelodder. 

 

 
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.


Jeg har faktisk modtaget min kopi i går.

Der er faktisk meget nyttigt information på den.
Samt et sjovt spil :D

Men ved nogen evt. hvor de prøve programmer ligger ?
Jeg kan ikke finde dem ?
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :
At virksomheder bidrager til en indsats med henblik på at skabe flere iværksættere og sætte mere skub i eksisterende iværksættere, mener jeg udelukkende er en positiv ting.

Det er da ganske sandsynligt at selskaberne har en yderligere dagsorden, men jeg betragter iværksættere som de mest selvtændige mennesker i landet så man kan vel godt selv tage stilling.

Så længe man ikke udelukker tilbud til iværksættere for at give bestemte parter en fordel kan vi da kun være tilfredse.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)