Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har doneret/sponsoreret nogle produkter med mit logo på og modtagerne nævner mit firma i deres foreningsblade.

Hvad kan jeg helt præcis trække fra? Er det 25% (moms) af min egen indkøbspris?  Og hvad med skat? Kan man trække arbejdsløn fra? Endvidere har jeg fået tilsendt billedemateriale, som jeg kan bruge på min egen side.

Jeg modtager ingen modydelser/tillægsydelser.

Håber der er en eller flere som har nogle gode svar :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 07:51

Under forudsætning af, at det giver en reel reklameværdi for dig, vil du kunne fratrække de faktiske omkostninger der er medgået (varens pris), men dog ikke egen arbejdstid.

Momsmæssigt vil der være fuldt fradrag, givet (igen) at sponsorbidraget giver en reel reklameværdi.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 08:47
Hej Claus
Tak for dit svar. Der er en reel reklameværdi i det for mig.
Jeg skal lige forstå det korrekt :)
Jeg kan trække varens pris fra i skat, men trække momsen fra hele beløbet eller hvordan? Beklager jeg er ikke så stærk i det og prøver at sætte mig ind i det, men synes det er lidt kringler formuleret på SKAT's hjemmeside.
På forhånd tak for hjælpen.
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 11:03

Hej Dorthe

Da jeg forudsætter dit sponsorat omfatter en vare du sædvanligvis indkøber/har indkøbt, kan du postere som følger:

Debet konto for sponsorater (opret evt. en ny konto til formålet under salgsfremmende omkostninger)

Kredit konto for varekøb eller varelageret, alt efter hvor indkøbet er registreret i første omgang.

Undertryk den automatisk moms på begge konti, og bogfør beløbet ekskl. moms.

Alternativt, sørg for at der løftes automatisk moms på begge konti og bogfør beløbet inkl. moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15

det med momsen er jo bare lidt i stil med et vareforbrug . Hvis varen koster 125 kr i indkøb, så vil 25 kr i moms jo være trukket fra ved indkøbet - så det skal du ikke trække mere fra ved og så er der 100 kr tilbage som værdi varen har på dit lager, og forudsat du kan påvise reklameværdien af sponsoratet, så er det de 100 kr som du tager som udgift til sponsorat (glem moms)

Du skal være opmærksom på, at det skal være reel reklameværdi, ex ikke så gerne din datters rideklub med mindre du sælger rideartikler big time. Derimod gerne en tilfældig fodboldklub hvis du sælger bolde - ikke gerne noget der har familie forbindelse som klub i bruger

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:20

Dorthe Porsmose Pedersen:

Kan man trække arbejdsløn fra? 

Det kan du godt.

Hvis du har ansatte, skal du derfor ikke regulere i den løn du normalt ville fradrage, men kan fradrage det hele 100%.

Er du selv ansat i et ApS skal du heller ikke regulere noget, men kan tage fuldt fradrag for dine omkostninger.

Hvorfor Claus rådgiver om det modsatte, kan jeg ikke lige forstå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24

Martin E. Jensen:

er det ikke en personlig virksomhed og er det ikke nogle varer hun har sponsoreret. Ville du trække hendes personlige arbejdsløn for at tage varen på lageret og sende til den hun sponsorerer som fradrag - for varer sponsoreret har jeg svært ved at se andet end indkøbspris (eller fremstillingsomkostninger/lagerværdi) men tror det er indkøbte varer der sponsoreres - og der ville jeg ikke tage fradrag for noget arbejdsløn i personlig virksomhed

vh

Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 11:28
Det er en personlig virksomhed og jo jeg har fået et par henvendelser med henblik på at sponsorere nogle produkter med tydeligt logo på, samt benævnelse i de to foreningers blade.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:33

Martin E. Jensen:

er det ikke en personlig virksomhed og er det ikke nogle varer hun har sponsoreret. Ville du trække hendes personlige arbejdsløn for at tage varen på lageret og sende til den hun sponsorerer som fradrag - for varer sponsoreret har jeg svært ved at se andet end indkøbspris (eller fremstillingsomkostninger/lagerværdi) men tror det er indkøbte varer der sponsoreres - og der ville jeg ikke tage fradrag for noget arbejdsløn i personlig virksomhed

Vi får ikke at vide, om der er tale om en personlig virksomhed eller et selskab.

Trådstarter spørger til "arbejdsløn", og det kan jo både være til forarbejdning/produktion af varen, og det kan være tiden der går med at håndtere sponsorrelationen. 

I begge tilfælde er der dog fradrag for arbejdsløn.

I en personlig virksomhed er der ikke noget der hedder arbejdsløn for indehaveren, så der må i dette tilfælde være tale om ansatte - hvilket der også er fradrag for.

Hvis der menes indehaverens arbejdsløn, så er der tale om et selskab, og i dette tilfælde er der også fradrag for arbejdsløn.

Så uanset, hvordan man vender og drejer situationen, så er der da fuld fradrag for arbejdsløn!

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 11:34

Martin E. Jensen:

Dorthe Porsmose Pedersen:

Kan man trække arbejdsløn fra? 

Det kan du godt.

Hvis du har ansatte, skal du derfor ikke regulere i den løn du normalt ville fradrage, men kan fradrage det hele 100%.

Er du selv ansat i et ApS skal du heller ikke regulere noget, men kan tage fuldt fradrag for dine omkostninger.

Jeg forudsatte i min besvarelse at der her var tale om en personlig virksomhed, men det fremgik vist desværre ikke af mit svar til spørger. Det beklager jeg.

Edit: Og at det var i relation til spørgers medgåede tid (eller sædvanlige uddebiteringssats) snarere end egentlig løn.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)