Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange brugere skal der til, før man kan tjene på annoncering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino’er.

Jeg har brug for Jeres gode råd.

Jeg er i gang med at starte en hjemmeside og jeg har tænkt mig, at jeg indledningsvist vil skabe omsætning gennem annoncering. Jeg har en idé om, at jeg ikke kan skaffe en god indtjening fra annoncering, før jeg beviseligt har mange besøgende på siden. Men jeg kan heller ikke skaffe mange besøgende på siden, før jeg har penge til at betale mig fra SEO arbejde. Det må altså blive et kompromis. Er der nogen af Jer der har god erfaring med indtjening via annoncering? I hvilken rækkefølge skal jeg angribe udfordringen og hvad kan man egentlig forvente af indtjening via annoncering på en hjemmeside?

Mange venlige hilsner,

Simon Andrés. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

Det er nemmest at gå den anden vej for at få en indtjeningsindikation på et givent tidspunkt.

Det afhænger af, hvad dit site handler om. Der er flere penge i annoncer for mobiltelefoner, webhoteller og hurtiglån, end der er i opskrifter på franske klassikere.

Folk vil tit ikke ud med deres indtjening. Med god grund. 

Men jeg kan sige, at jeg pt. kører annoncering på Børsen, Politiken, Euroinvestor og Børsen inden for et område med en vis konkurrence. Dér køber jeg ind til CPM 2,3. Altså 2,3 kroner per tusinde visninger. Google ta'r et cut på 32%, resten er mediets.

Med det tal i hånden kan du regne den anden vej i forhold til brugere og sidevisninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Hej Kasper.

Tak for dit svar :-) Det giver en ret god indikation for hvad jeg kan forvente :-)

Venlig hilsen Simon.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 21:28

Du skal nok regne med lidt lavere end Børen og Euroinvestor, da der ligger i et premium segment med stor købekraft og derfor generelt har en højere CPM end andre medier. 

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 23:38

Smid Google Adsense på dine sider, så kan du dels komme i gang med at tjene lidt samtidig med du kan få en indikation af CTR.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)