Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd først - bliv iværksætter bagefter

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min far er en meget succesfuld iværksætter, og han sagde til mig, at det var en god idé at få et arbejde INDEN man kaster sig ud i at være iværksætter. 

Jeg var en smule uenig, men han siger det er vigtigt at forstå konceptet ved selv at have et job med en chef osv. 

Jeg har bare lige siden jeg var 10 år altid ment, at jeg ville hellere have folk skal arbejde for mig end omvendt. 

Jeg lever for at være iværksætter. Der er intet andet jeg hellere vil. 

Hvad synes i om mit fars råd? 

Mvh

DD

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Daniel D:

Hvad synes i om mit fars råd? 

Det kommer vel an på situationen. Jeg har et fuldtidsjob på en fabrik ved siden af min webshop. Det er for at finansiere min webshop, og når jeg kan leve af min virksomhed, har jeg tænkt mig at sige mit fuldtidsjob op.

Et job kan give dig erfaring og penge, men du skal jo heller ikke vente, til du er gammel med at starte noget op.

Du behøver ikke erfaring og kun lidt penge for at starte en webshop eller affiliate site, men hvis du har tænkt dig at starte en ny transport virksomhed, kan det jo være en god idé at få noget erfaring, før du kaster dig ud i det.

Så igen, det kommer an på, hvad du har tænkt dig at starte op.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:34

Praktisk erfaring er altid godt. Plus et arbejde kan give en slat penge man kan bruge på at starte sin virksomhed med. Og penge er bestemt ikke noget du kan have for meget af når du starter op.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Skrevet kl. 20:34

Jeg er kun 18 og bor hjemme, så jeg har ingen udgifter. Selve pointen var at han synes jeg skal mærke hvordan det er at arbejde. 

Men hvis man tager den fra MIT udgangspunkt, så er jeg ekstrem hårdt arbejdere, meget disciplineret, fuld af drive, mange visioner og gode ideer. 

Jeg vil meget hellere bare igang med det samme. Jeg kan ikke så hvordan et job på fx McD skulle gavne min iværksætter karriere...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Daniel D:

Jeg vil meget hellere bare igang med det samme. Jeg kan ikke så hvordan et job på fx McD skulle gavne min iværksætter karriere...

Hvad har du tænkt dig at starte op?

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Skrevet kl. 20:38

Det er hemmeligt. Men jeg ser et stort marked for det. Et produkt. :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:39

Daniel D:
Jeg kan ikke så hvordan et job på fx McD skulle gavne min iværksætter karriere...

Hvis du vil åbne en McD kan det hjælpe ;).

Men idéen med praktisk erfaring er, at få erfaring indenfor det felt du selv vil starte op i. Så ved du hvordan det virker, så du ikke står med CVR, produkter og andet og tænker "Hvad nu?"

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Skrevet kl. 20:42

Ja. Men der findes ikke rigtig et arbejde for det felt jeg gerne vil starte op i. 

Og jeg tror slet ikke jeg får tid til at arbejde når jeg starter det op (efter eksamerne i juni). 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Hvis man vil have ansatta kan man omvendt set vende den om og få erfaring for hvad du ville forvente af en chef. Sådan at du selv evt. kunne blive en bedre chef, og på den måde booste moralen/arbejdsglæden hos dine ansætte og i sidste ende få en mere effektiv virksomhed ud af det. Det er før blevt påvist glade ansatte arbejder mere effektivt. :)

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 20:58

Gå igang, lad vær at få et job først.

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)