Min far er en meget succesfuld iværksætter, og han sagde til mig, at det var en god idé at få et arbejde INDEN man kaster sig ud i at være iværksætter.
Jeg var en smule uenig, men han siger det er vigtigt at forstå konceptet ved selv at have et job med en chef osv.
Jeg har bare lige siden jeg var 10 år altid ment, at jeg ville hellere have folk skal arbejde for mig end omvendt.
Jeg lever for at være iværksætter. Der er intet andet jeg hellere vil.
Det kommer vel an på situationen. Jeg har et fuldtidsjob på en fabrik ved siden af min webshop. Det er for at finansiere min webshop, og når jeg kan leve af min virksomhed, har jeg tænkt mig at sige mit fuldtidsjob op.
Et job kan give dig erfaring og penge, men du skal jo heller ikke vente, til du er gammel med at starte noget op.
Du behøver ikke erfaring og kun lidt penge for at starte en webshop eller affiliate site, men hvis du har tænkt dig at starte en ny transport virksomhed, kan det jo være en god idé at få noget erfaring, før du kaster dig ud i det.
Så igen, det kommer an på, hvad du har tænkt dig at starte op.
Praktisk erfaring er altid godt. Plus et arbejde kan give en slat penge man kan bruge på at starte sin virksomhed med. Og penge er bestemt ikke noget du kan have for meget af når du starter op.
Jeg kan ikke så hvordan et job på fx McD skulle gavne min iværksætter karriere...
Hvis du vil åbne en McD kan det hjælpe ;).
Men idéen med praktisk erfaring er, at få erfaring indenfor det felt du selv vil starte op i. Så ved du hvordan det virker, så du ikke står med CVR, produkter og andet og tænker "Hvad nu?"
Hvis man vil have ansatta kan man omvendt set vende den om og få erfaring for hvad du ville forvente af en chef. Sådan at du selv evt. kunne blive en bedre chef, og på den måde booste moralen/arbejdsglæden hos dine ansætte og i sidste ende få en mere effektiv virksomhed ud af det. Det er før blevt påvist glade ansatte arbejder mere effektivt. :)