Der findes mange andre løsninger alt efter behov og pengepung. og excel kan være løsningen for dig, husk dog at programmet ikke er gratis, jeg startede som sagt med summasummarum og gav 1800 for det, og det er nemt og lige til syntes jeg. den fåes i 3 udgaver alt efter behov. og jeg sender bare backup filen til min bogholder. samt mine bilag så ordner hun nemt resten til årsafslutningen. |
Hej Anders
Der er løbe nde mange gratis kurser om opstart og regnskaber og der findes mange gode bogførings systemer og ja det skulle være rimelig nemt. Nogle er gratis og andre til meget små penge.
Jeg mener, at Du skal få kort indblik i reglerne ved at deltage i nogle korte gratis aftenkurser og få fat i et mindre regnskabssystem. Det skal du ikke gøre fordi Du tror at der er mange penge at spare men udelukkende for at få kendskab til ens forretning og omkostningsstruktur. periode regnskaber og års regnskaber bør du nok få en bogholder/revisor til.
mvh Mitat Ucar