Jeg er en ung mand på 24 år, jeg er uddannet navigatør, men jeg har opsagt min stilling pr. 16. december 2005, fordi jeg arbejder på at få mit projekt op at stå. Jeg ønsker at bygge specielle både, til brug for professionelle brugere som rednings organisationer, forsvaret osv. Jeg har arbejdet på min ide gennem de sidste ca. tre år, og min egen bank siger at min forretningsplan er meget gennemarbejdet, og de vil gerne hjælpe mig - MEN, de kræver at jeg finder en investor ell. kautionist.
Jeg har brug for at låne ca. 900.000,00,- Jeg har indtil videre selv investeret 75.000,00,- i projektet.
Jeg synes det er utroligt frustrerende at min egen bank skriger op om hvor glade de er for iværksættere, når de alligevel ikke vil låne mig pengene. De har trods alt selv sagt at de tror meget på ideen og de har samtidig rost min forretningsplan og mine budgetter.
Er der andre der har oplevet det samme?
Jeg er pt. i kontakt med en potentiel investor, men jeg synes stadigvæk at bankerne burde vise større tillid, vi iværksættere udgør trods alt en væsentlig del af bankernes fremtidige indtægt. |
Hej Erik
Hvad skal de 900.000 dække? Er det udviklingsomkostninger eller er det håndgribelige aktiver? Selv med en meget god forretningsplan kan du ikke forvente et blankolån. En bankmand er og SKAL være topkonservativ og tænker altid meget i worstcase scenarier og realiseringer (husk det når du skal præsentere en ide - hav en god plan B)