Hej folkens. Jeg har efterhånden googlet lidt frem og tilbage men synes ikke jeg kan finde noget rigtig svar på mit spørgsmål så prøver mig lige frem herinde. Jeg har for lille års tid siden måtte lukke min enkeltmandsvirksomhed ned på grund af jeg havde en revisor jeg ikke kunne stole på og som åbentbart forsvandt ud i den blå luft. Dette kostede mig en gæld til skat i form af b-skat og moms gælds. Samlet set ca 50000 kr. Jeg går stadig og overvejer at kunne starte op igen på en frisk men er dette muligt ?? hvad stiller skat som krav for at kunne give mig et nyt cvr nummer. På forhånd mange tak for svar. |
Det var selvfølgeligt ærgerligt med revisor men du må så fremadrettet regne med, at moms faktisk er noget man selv ansvarer for og det samme gælder i høj grad B-skat - moms er jo bare noget du opbevarer og ikke en del af dit overskud, og b-skat må komme fra et overskud - så det er penge du har brugt selv, da revisoren vel ikke tog dem med ud i den blå luft - men fred med det.
Du får ikke momsregistrering på et nyt CVR hvis du har gæld til skat og moms fra det forrige, så det skal afvikles først. Derudover kan de kræve du stiller en sikkerhed svarende til din beregnede moms fremadrettet, så de ikke igen taber penge på dig
Så - først afvikler du moms og skattegæld, og så får du nyt CVR og håber skat/moms ikke stiller sikkerhedskrav der.
venligst