Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS Fælde / Finte - nogle der ved noget? Haves : 50.000kr - men dårlig / god idé=???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg hedder Jonas, og Jeg har lånt Franks profil herinde, da Jeg kunne forstå at en del af Jer har velinformeret ham om hans problematik med gældssanering osv. Derfor forsøger Jeg dette her.

Jeg er uddannet maler og har længe leget med drømmen om at blive selvstændig. Modsat Frank, tør jeg ikke satse stort. Jeg HAR næsten al værktøjet (det mest almindelige) som malere bruger. Jeg har 50.000kr. Jeg har en nyere kassebil på gule pløkker som der er betalt moms af.

1: Hvis Jeg låner 30.000kr af min mor - og stifter Malerfirmaet ApS med et kontantindskud på 80.000kr til kurs 100 på en selskabskonto i en bank, så kan Jeg vel BRUGE de 80.000kr igen, i firmamæssig regi, altså til at betale regninger, hive løn mv. til mig selv, indtil folk forhåbentlig begynder at betale osv?

2: Hvis Jeg gør det på den måde, og Jeg finder ud af, at det alligevel ikke er mig, når selskabet har omsat for 100-200.000kr - og jeg så beslutter at lukke det, hvordan foregår det så? Er indskuddet tabt? I skal hele tiden have Jer in mente, at selskabet og Jeg selv INGEN gældsforpligtelser har når alt dette sker? Skal jeg vente med at lade det opløse til jeg skal betale skat / moms mv?

Jeg forstår det ikke og kan ikke læse mig frem til det, kun at der er en masse svindel med ApS'er osv, men så skal man vel hæve pengene hvergang én betaler en regning eller overføre dem så at der aldrig er penge på selskabets konto, og så lukke det inden der skal betales moms? Eller kan man blive knaldet for at gøre det som jeg skrev i rubrik 1 og 2 også?

Mvh Jonas :)

Nogle der ved noget?

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas