Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import igennem familie der kommer hjem!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gram
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 39
Fra  Beltby.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj aminoer!

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvor jeg skal indberette at jeg har nogle vare som kommer med en privat person hjem fra et Land uden for EU (Tyrkiet), varen er Bæltespænder, og det er noget familie jeg har i tyrkiet som kommer hjem i næste uge.

Så ved jeg at man skal indberette et sted at due har disse vare med, og så skal min familie bare gå igennem den "røde port" i lufthavnen.

Men hvor er det jeg sørger for at Told og Skat ved at de kommer med disse spænder?? :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg antager at der er tale om erhvevsmæssig import dvs. vare til videresalg, så kræver det at du er importør registreret får du lovligt kan importere varerne.

Desværre kan den "røde port " ikke bare lige bruges,  for at den kan benyttes kræves det at varerne er forudanmeldt i toldsystemet (glem alt om selv at forudanmelde i toldsystemet. Systemet kræver en del viden) ellers vil du af tolden blive henvist til at få dine vare midlertidig oplagt hos en speditør i lufthavnen - det kan blive en meget dyr fornøjelse.

Jeg vil anbefale dig at få prof. hjælp til at forudanmelde varerne i toldsystemet, så skal din familie bare medbringe papirerne til tolden i lufthavnen.

Prøv at kontakte Rikke fra fortoldbutikken, hun kan meget hurtigt kunne lave en sådan forudanmeldelse til dig for 30-40 Euro

www.fortoldningsbutikken.dk 

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 15:10

Jeg har ikke selv haft erfaring med dette. Men jeg kender en, der en gang har prøvet det. Hun rejste fra Kina til Danmark med mange smykker til ca. 5.000 Kr. værdi i baggage. Hun fortalte ikke SAS ved boarding, men da de landede i københavns lufthavn, syntes hendes mand at det ikke var i orden, at bare tog så mange varer i. Så meldte de til SAS, så fik det både told på varerne, men også ordentlig gebyr til SAS.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)