Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bede om en ny mobil, skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg blev desværre rullet i søndags af tyv knægt. Kort fortalt mistede jeg min kære tlf.

Jeg er i gang med at oprette et netshop, hvor jeg også skal bruge en mobil tlf.

Mit spm er så, kan jeg købe det på CVR-nr.

*Må jeg det?

*hvilke fordele/ulemper har jeg, ved at gøre det?

*hvad skal jeg være opmærksom på?

Mvh

Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Du må gerne købe en telefon til dit firma, men hvis du har mulighed for at bruge den privat, bliver du beskattet privat af 2500 kr. om året.

[tilføjelse]

Ting du bruger privat kan du kun trække halv moms fra på.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2084750

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du bliver beskattet af 2500kr.
De fleste betaler omkring 100-140kr om måneden, så et sted mellem 1200-1600 skal du af med om året for at bruge en firmatelefon privat. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02

Rasmus Knudsen:
De fleste betaler omkring 100-140kr om måneden, så et sted mellem 1200-1600 skal du af med om året for at bruge en firmatelefon privat

det er lidt mere kompliceret faktisk. Det med privat og skat af fri telefon kommer man ikke uden om, heller ikke med en gammel anden telefon i baglommen som personlig virksomhed MEN - omkostningen

Ja man lægger 2500 på sin indtægt og det giver en skat på ca de der 1100 kr for en privat person MEN - stadigt skal man jo betale det som det koster i abbonement - de 100 - 140 kr - dem får man så godt nok fradrag for, da det er en udgift i virksomheden - og lad os kalde det 140 kr per måned x 12 = 1.680 kr i udgift - så sparer man jo skat af det = ca 720 kr og har så stadigt 960 kr man selv har betalt (virksomheden ER jo en selv)

Så - Skat af fri telefon koster netto ca de 1100 kr og dertil de 960 man jo stadigt betaler i faktisk pris efter skat i virksomheden som er en selv = 2.060 kr i faktisk omkostning ved at have fri telefonen for en sådan person.

Det kan så holdes op mod en pris på 140 kr om måneden som privat = 1.680 kr på et år eller ca 400 kr mindre ialt. Det er derfor ikke en fordel at have fri telefon under firmaet hvis man kan ha den for 140 kroner om måneden - og måske dér ha 6 timers fri tale, som man måske slet ikke bruger samlet privat og i den personlige virksomhed

Det er helt enkelt vel sådan, at de 2.500 kr man skal lægge på sin indtægt, er en klar fidus for en ansat som får arbejdsgiveren til så at betale alt ved telefonen, men en noget mindre fordel  - eller slet ikke en fordel - for en person i privat virksomhed der måske kan ha den for 1.680 kroner netto om året -

Balance punktet er sjovt nok, at det koster 2.500 kr om året at ha telefonen. Under det er privat billligst - over det er firma billigst set med personlig virksomheds øjne

Uh - besværligt, men not much to do - selve købet af telefonen kan rykke noget - og har man mange samtaler så månedsprisen er meget over 140 kr, så rykker det også ngoet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 19:58

hej John. 

Fin udregning - men du glemmer indkøbsprisen for telefonen i dit regnestykke - hvis man tager den med, så kan det bedre betale sig. (Hvis telefonen altså er dyr)

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:09

Derudover kan man med fri telefon-ordningen, så vidt jeg ved, også købe en computer på lige vilkår såfremt den ikke koster over 12.xxx, hvor den så skal afskrives.
Altså kan man købe en computer gennem virksomheden, hvor man så betaler halv moms, hvis man også vil bruge den privat.

Stud. Business Development Engineer. Funktionell.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)