Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af andres online tekster på egen hjemmeside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside der skal være en oversigt over alle ydelser af en bestemt type (jeg skrive ikke lige hvilken type ydelse det da konceptet ikke er helt færdigt).

Jeg tilbyder IKKE selv denne ydelse men ønsker at lave en sammenligningsside for at skabe overskuelighed for brugerne.

De firmaer som tilbyder ydelsen gør det typisk på nettet jeg vil nu gerne bruge deres tekster og billeder til at reklamerer for deres egne produkter. Der er intet ondsindet i det (jeg er ikke konkurrent der stjæler tekster) - det kan kun give god reklame for deres produkter og links som vi vel alle vil have pga. SEO og brugere. Men hvordan er loven?

Google gør det, jobindex gør det vist også (finder job på mange forskellige sider. Trivago gør det (for hoteller).

Må jeg kopiere overskriften? Manchetten (teaserteksen)? Bruge billederne? Bruge dybe links til billederne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du må ikke kopiere nogen som helst tekst, overskrift eller billeder uden tilladelse fra den der har ophavsret

Du må linke direkte til deres side uden nogen form for kopi af deres materiale. De som gør det har enten en aftale om det, en ordre på det eller - bryder loven og det gør google og jobindex f.eks. ikke - de har forudgående aftale/ordre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)