Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100-million projekt..... URGH.... Hvordan

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man læser overskriften tænker de fleste nok "jaja kom igen" !!!!

Jeg er selvstændig, og har en del sider på nettet.
Igennem det sidste års tid, har jeg nedskrevet ideer jeg har fået, og det er efterhånden blevet til en del.

For mange lyder det åndsvagt, men jeg lever af hjemmesider, men kan ikke selv lave dem (Jeg kan godt, men ikke så de bliver pæne)
Mine projekter har derfor ligget, og samlet støv.

Lige efter nytåret havde jeg et møde med arbebejdsformidlingen, og fik en aftale om at kunne ansætte en med løntilskud, og dette gav anledning til at få gennemgået mine ideer som jeg har liggende.
Jeg gik rundt og støvsugede igår, og jeg fik en ide baseret på en af de gamle ideer.

Problemet er nu bare at jeg ikke har den fjerneste ide om hvordan jeg kommer videre
Jeg tør ikke fortælle revisoren om det. Hvis han nu fortæller det til konen, som igen fortæller det til sin elsker osv. Min bankmand skal heller ikke have noget at vide, og hvem dælen skal jeg så henvende mig til !!!

Jeg føler mig på herrens mark !!

Jeg forventer at der skal sættes 2-3 programmører på projektet, hvoraf den ene skal lede "slaget" (overtage min rolle da jeg ikke har den nødvendige erfaring med ledelse)
Der skal 1 måned før release ansættes en til markedsføring, således dette når ud til selv den mindste avis på den anden side af jorden.
Jeg forventer at projektet vil tage 1-4 mdr. at realisere

Hvordan kommer jeg videre......
Hvem kan man henvende sig til......

Jeg har også spekuleret i at finde programmørerne, og indgå aftale om 50% til mig og 50% til deling mellem dem, men jeg er bange for at dette kan skabe for meget splid og problemer.
Men uanset vil der blive en eller anden form for resultat-orienteret løn

Bliver det annonceret rigtigt bliver det større end skype.....

OG..... Sådan helt ærligt.... Jeg ved godt det lyder total tåbeligt og alt alt alt alt for vildt, men jeg er meget alvorlig, og vil gerne undgå spydige kommentarer.....
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:11

Hej Eric

Det er ikke meget information der er i dit indlæg, men jeg vil prøve at komme med noget input til dig.

Hvis der er tale om et produkt, kan du ansøge om patent på det, det vil gøre at dine muligheder for sparring bliver større, da du ikke behøver at holde det tæt på din krop på samme måde.

Udfra hvad jeg kan læse fra dit indlæg, mener jeg ikke at det er en programmør du skal have ind på et partnerforhold, men mere en commerciel partner, som kan tage den administrative/kommercielle del af det, og du kan tage den ide mæssige. så kan man godt ansætte nogle programmører med en % delen af overskud men ikke nødvendigvis andel i firmaet.

Jeg har selv været med til at lancerer et softwareprodukt på wold wide basis, og det kræver at der er en kommerciel ansvarlig, som kan tage sig af forretningsstrategien, da et hvert produkt ellers hurtigt kan blive en fiasko.

Måden at komme videre på for dig tror jeg er at granske dig selv for stærke og svage sider, og være helt reel. På denne måde kan du finde frem til, hvad mangler du af ressourcer.

En stærk kommerciel person, vil typisk være i stand til at lave en lanceringsplan, som tillæg til forretningsplanen, hvor hele strategien for et market release er planlagt.

En produktansvarlig kan sagtens være dig selv, og er mest oplagt til at være dig selv idet du har tankerne omkring produktet, og vil være den naturlige driver i udviklingen.

Du skal også overveje tidspunktet for hvornår du tager en kommerciel ansvarlig ind, da lanceringer generelt ikke bare laves på en måned. Hvis du har identificeret alle de kontakter der skal bruges til lanceringen er det selvfølgelig en væsentlig reducering af tiden.

Har du lavet budget og detailplan for udviklingen. Dette vil være et must hvis du skal have en partner ind til den kommercielle del.

Bryssel
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

Hej,

Jeg er lidt i samme situation, og har også prøvet det før. Jeg vil foreslå, at du henvender dig til et erhvers- eller udvklingscenter. De vil ofte kunne hjælpe dig, fortroligt, og evt. skaffe ekspertise, til at vurdere de ideer, du har . I nogen grad er du nødt til at have tillid til de menesker du omgiver dig med. Der er risiko ved alt, og du kommer ingen vegne hvis du gemmer ideen under puden.

I det projekt jeg havde, fik jeg ret god dialog med Preben Mejer, dengang udviklingsdirektør i TDC, med Jens Frølund, adm. Dir for EDB-gruppen, og en gut fra IBM, som var højt på strå i deres software udvikling. Vi havde også 2M invest indover, men de nåede at lave et hul i jorden, inden vi kom igang.

Husk på at det ALTafgørende, at budkabet kan fremstilles på en måde, så det er let at forstå. Hvis man selv har gået og rodet med noget i flere år, kan man let komme til at tage nogel af forudsætningerne for givet, og derfor kan foklaringer let gå hen og starte på trin 4-5, og den der skal "købe" budskabet er kun på trin 2-3 stykker.  Man siger jo også selv ofte nej, når man præsenteres for noget man ikke forstår.

Lav en detaljeret businessplan, men hold præsentationerne simple. Jeg har også gode erfaringer med at lege  Jørgen Klevin åp et whitboard, da det kan give et billede af, om man er istand til at strukturere sin ide i kort og overskuelig form.

Jeg kunne blive ved ,men har ikke tid lige nu...
/Ole
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:51

Hej

Tak for de indlæg der har været indtil videre..... Håber der kommer flere synspunkter som kan bidrage til at "gøre forskellen"

Jeg har som sagt ikke rigtigt haft tiden til at lege Klevin, eller nedskrive noget, men 1000 tak for jeres bidrag..... Er sgu blevet glad for dette forum

Nu vil jeg gå i bad, og på date..... Så vil jeg håbe jeg om +1 år kan tænke tilbage på min 32. års fødselsdag, som den dag amino.dk hjalp mig til at "lykkeedes"
Jeg svarer så nok først sent i morgen........
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:59

Hej

Der er god rådgivning at hente - blandt andet fra EVU, Connect Danmark, DIF etc.

Find en person fra dit nætværk som du kan dele ideen med - Det plejer altid at hjælpe at dele ideen.

Det lader til at du allerede ved hvordan du kommer igang og er klar over egne kompetencer.
Det er vigtigt at lave et setup - det er ikke nødvendigt med "delings princippet" når man kan ansætte kompetente ressourcer i Asien.
Hvis du vil have sparring mht. til wireless markedet er du velkommen til at vende tilbage.  Jeg sidder nemlig selv og får mine ideer eksekveret i asiatiske lande hvor der er kompetente programmører. PT har jeg blandt andet 20 kompetente programmører siddende i Pakistan.

Mvh
BB
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:11
Når du skal fortælle nogen om ideen skal du få dem til at underskrive en NDA (non-disclosure agreement).

Det er en aftale som de skriver under på og så kan du komme efter dem hvis de fortæller om ideen til andre. En hemmeligholdelsesaftale.

Du kan måske finde et udkast til sådan noget på nettet men ellers vil jeg nok anbefale en advokat til at lave sådan en.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Det er rigtigt, at man kan lave en NDA... non-disclosure agreement. Men ofte vil folk der er "noget ved musikken" i en specifik branche, have svært ved at underskrive den. F.eks. hvis man har en ide om en ny vindmølle, og gerne vil have Vestas til at vurdere ideen.

De vil givetvis have svært ved at fraskrive sig retten til at udvikle egne lønsninger. Måske er netop LØSNINGEN allerede i hovedet på en konstruktør eller udvikler.

Det er ganske enklet en hammersvær balance...  (som alt muligt andet jo også er)

/Ole
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 18:11

Hej Eric,

- Udfra det du skriver, skal man være meget fjern, hvis man ikke kan se det er ngoet du gerne "vil have sat i søen".

Jeg vil opfordre dig til at være åben omkring dit projekt i dette forum. Jeg har selv ved mine første indlæg, også troet på at jeg ikke skulle sige for meget, for så var der nok nogen der ville rende med min geniale idé. Men, nej! Det skete så absolut ikke. Da det var jeg lukke op for posen, og fortalte hvad jeg havde gang i, så kom der en mails, og indlæg her på Amino, med virkelig gode input. Meget kompetent rådgivning. - Jeg tror ikke du skal være så nervøs for at nogen i dette forum render med nogle ideér.

Udfra det du skriver, kan jeg ikke komme med an masse gode råd, endnu, men jeg bider mærke i at du vil hyre, en der skal stå for ledelsen. Det kan på sin hvis være godt, men det er dig der sidder med alle idéerne, og udfra det du skriver, kan jeg se du ved i hilken retning du vil gå. Jeg vil da opfrodre dig selv til at tage skeen i hånden, og bide til bolle med at lede ander mennesker. Det er nok en god idé. hvis du vil have det på din måde

Jeg håber, for din egen skyld, at du vil lukke op for posen...

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:16
Meget kan blive større, hvis man har penge nok, og det bliver kommunikeret rigtigt. Hvis dit mål er i den størrelsesorden, så lad vær med at være så hemmlighedsfuld, fordi selve produktet og dens udformning betyder ikke så meget - det er kommunikationen, der sælger i denne størrelsesorden. Derudover hvis produktet ikke tager længere tid at udvikle, så vil der hurtigt være konkurrenter, hvis det bliver en succes. Derfor vil det bla. være kommunikationen, der skal differentierer produktet. Det ses også med Skype. Der er et hav af lign. produkter, og det kan godt være at Skype teknisk set, er det bedste, men forskellen er jo ligegyldigt for +95% af brugerne. Derimod har det en stor kendskabsgrad, og en fast plads i utroligt mange forbrugeres hoved.
Mit umiddelbare råd til dig ud fra sparsomme oplysninger, du giver os, er, at ikke skal fokuserer så meget på, om din idé bliver kopieret eller ej, fordi det bliver den, hvis det er en succes.  
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:45
Dato: 1/14/2006 3:55:45 PM Forfatter:Eric Pedersen
Jeg tør ikke fortælle revisoren om det. Hvis han nu fortæller det til konen, som igen fortæller det til sin elsker osv. Min bankmand skal heller ikke have noget at vide, og hvem dælen skal jeg så henvende mig til !!!

Det bli''r hulme svært at gennemføre uden at revisoren og bankmanden opdager det.
Hvis du ikke har tillid til de to, så har du altså et problem.

Hvis du gerne vil opnå en konkurrencefordel ved at have et par måneders forspring, er det en fin idé at være lidt tilbageholdende. Omvendt får du heller ikke meget sparring, hvis du ikke er åben.  Jeg syens også, det lyder som om du har brug for en partner med "kloge penge", innovationserfaring og netværk.

mvh Hans
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)