Nu nævner du parabener i flere omgange, kan du ikke lige forklare hvorfor du nævner dette. Parabener er jo i mange ting, så jeg er da lidt interesseret i hvorfor du fremhæver dette. Jeg syntes nu du sammenligner pærer og bananer i modsætning til Ib, for i bund og grund handler en MLM forretning om omsætning af produkter, ikke bare om ekstra indtægt. Der findes rigtig mange tilfredse kunder som jo er hamrende ligeglade med indtægtsmuligheden, så derfor syntes jeg at "erfaren mand er værd at gæste" sider lige i skabet. For enten tager man fat i erfaren mand for at høre om hans produkterfaring eller også høre man om hans indtægts erfaring. Det er da ikke sådan at spørger jeg Allan eller John om en creme, så begynder de straks at fortælle mig om guld og grønne skove, hawaii ture m.m. Men der findes helt sikkert nogle i MLM som kaster sig frådende over alt og alle med drømme og store penge. |
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:BusinessMaroc:En fagudlært KAN forklare forskellene og så kan kunden vælge - det er sjældent en sælger kan det.Og den gode "sælger" er konsulenten/vejlederen/rådgiveren m.m. Der for kundemuligheden kan opstille en neutral/objektiv "cost benefic analyse" indeholdende alle fordele og ulemper set ud fra købers øjne.
"Kanonsælgeren" er vel en uddød type ?
Og det samme med vise koncepter.
Nu kan ikke nødvendigvis stilles sådan op men jeg er ikke uenig, for ret beset er det jo ikke altid "den gode sælger" med ovenstående kriterier der lukker salget.
"Kanonsælgerne" vil altid være der og nogle har nogle gode talenter og kan overtale folk til hvadsomhelst og markedsføring er jo alfa og omega.
Om du ved koncepter henviser til MLM/NM som uddødende ved jeg ikke, men jeg tror bestemt ikke det er uddødende ligesom butikker selvom mange lukker ikke er uddødende, det er vel "bare" markedsmekanismerne der spiller ind og det er forskelligt fra land til land. I mine øjne er MLM/NM det stærkeste salgsmæssige koncept der eksisterer.
I Marokko f.eks. har jeg indtryk af at MLM/NM er i vækst og det er det bl.a. fordi nogle af de selskaber der markedsfører sig her er 100% klar over at der i princippet er millioner af mennesker der er klar til at tjene nogle ekstra penge. også hernede er der forskel på den viden sælgerne har.