Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grid computing med smartphones?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forretningside:

Der findes regneopgaver som kræver seriøs meget datakraft.

Der findes et uhav af mobiltelefoner som i 99% af tiden kun bruger en brøkdel af deres regnekraft, og især om natten når de ligger og lader op.

Lad mig låne jeres mobiltelefons regnekraft når i alligevel ikke bruger den.

Jeg indgår en aftale med din mobilleverandør om, at hvis i installerer min regneapplikation på jeres smartphone får i  f.eks 25% reduktion i jeres mobilabonnement, imod at jeg kan bruge din smartphones regnekraft når du alligevel ligger og sover. 

Betalingsmodellen er ikke optimam, men hvad mener man om konceptet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder mega smart.

Tror bare folk vil have et forbehold over at "låne" noget personligt ud. Så hvordan vil du forklare folk, at deres personlige oplysninger er 100 % sikrede, og er i de overhovedet sikre? - noget andet er at det ville være rigtigt uncool at vågne op med et fladt batteri på telefonen

Og så noget helt andet?, hvorfor ikke gå efter folk computere istedet. Meget større regnekraft per enhed og meget mere stabile internetforbindelser.

Og så bliver du nødt til at lave en fleksibil afregningsform, hvor det ikke er et fast beløb du comitter dig til at betale dine "regnedrenge", men istedet et forbrugsafhængigt beløb, der afhænger af præcist, hvor meget du benytter de enkelte computere.

Håber det gav lidt input

/SImon

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende koncept, der eksisterer noget lignende til laptop/desktop PCere, tag et kig på gridspot.

Har du undersøgt hvor stort behovet er og om regnekraften er stor nok? En ARM CPU i en typisk smartphone er meget energi-effektiv, men jeg tror regnekraften er ret begrænset, hvis man sammenligner med CPU+GPU baserede grids.

Derudover er privacy aspektet selvfølgelig vigtig som Simon nævner, hvis din app har adgang til data på mobilen er der risiko for at dine "kunders" regneopgaver også har adgang til selvsamme data.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)