Hey folkens! Står nu i den her situation, har mit produkt jeg vil sælge! Det er et produkt jeg helst ikke har lyst til at nævne herinde, da jeg har brugt tid på at finde det! Men vil starte med at dedikere en hjemmeside til den, hvor jeg så vil kunne udvide! Men så er det jo lige alt det med fragt, Skat, moms og afgifter også er der CVR! Hvordan finder jeg ud af alt det, fordi er 12 år! Hvordan ser det ud for mig med f.eks. Skat? Fordi har jeg frikort? Og hvad så med når jeg skal sende produkter ud? Nogle der kender steder hvor jeg kan få billig fragt ud til kunderne? Mit produkt vejer ikke specielt meget? -Mads |
Du må sælge for op til aller højst 50.000 kr pr 12 måneder - 12 måneder i træk helt enkelt - uden at skulle ha CVR nummer. Vi taler sælge - ikke fortjeneste.
Uden CVR skal du ikke tænke på moms men du skal føre regnskab over alt - indtægter minus udgifter er lig din fortjeneste, som du skal opgive til skat. Hvis den er mindre end dit frikort, ja så bliver der ikke skat at betale.
Du må ikke købe dine produkter fra uden for EU - f.eks fra Kina - uden at ha CVR = være registreret som virksomhed med moms og importørregistrering og du må endeligt ikke kommer over den der grænse på 50.000 uden at være registreret.
Hvis du SKAL registreres, skal der søges dispensation i statsforvaltningen, og det er sikkert ikke så let som 12 årig, men det er noget dine forældre skal skrive med under på, for de skal overtage dit ansvar som virksomhed indtil du bliver 18
Jeg kan ikke svare godt på det med fragt, for hvis ikke man har mange forsendelser, så er man ofte nød til at bruge post danmark og dermed helt normal porto
god vind med det-
john