Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At stifte SMBA når man allerede har en personligt ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Skal lige høre om der er nogle her der ved om jeg kan være medstifter i min mands SMBA når jeg allerede har et CVR og en personligt ejet virksomhed.

Mvh Lucinda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38

det kan du. Du skal være opmærksom på, at det tager lang tid pt - jeg har hørt om op til 10-12 uger, for at stifte nyt SMAB og der kan blive krav om en vis mængde dokumentation, ligesom man ikke skal ha udestående med moms og skat for nogen af stifternes vedkommende, hvis det skal gå glat igennem som jeg erfarer det fra en et par venner der ventede længe.

Formen SMBA kan stiftes årets ud og fra 1/1-2014 bliver der lukket for nystiftelser som landet ligger nu. Så kommer der i stedet en ny form der også kan stiftes uden omk.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 16:43

Tak for det hurtige svar. Ja det var så længe man skal vente. Men kan jeg så starte en webshop med det samme cvr jeg har nu? Men det er 2 forskellige brancher.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52

det kan du sagtens - du registrerer bare en ny branche på virk.dk når du er logget ind. Det er også muligt det kan være samme branche ud fra webshop.

Du kan også - hvis du vil ha besværet med adskilt moms og regnskab, oprette et eget SE nummer til den nye, men jeg ville da køre den under samme CVR som du har allerede uden andet end evt en ny branche registreret hvis nødvendigt

vh

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 17:00

Tak tak.

Jeg vender sikkert tilbage når jeg når så langt. Skal man have registreret en ny branche? Er det et krav? Det må det jo næsten være. For mad og tøj hænger jo ikke sammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

jeg ved ikke nok om brancher, du kan søge branche registrering og også finde dem på virk.dk mener jeg. Jeg ved ikke om det rækker at være registreret som internethandel - eller om du skal ha to brancher, men det ved andre måske og elles så bare google løs om branchekode og find ex som her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Branchekode 

vh

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 17:33

Jeg siger mange tak for hjælpen.

God weekend.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)