Hvis du er personlig virksomhed kan du betale skatten fra din egen konto og slet ikke bogføre den. Du får ikke løn og betale ikke skat via en almindelig personlig virksomhed. Hvis du mener skat har sat dit overskud forkert, kan du rette det i forskudsskemaet
Betaler du via firmakontoen må du bogføre det som privat hævning via mellemregningskonto (under egenkapitalen) i status så det ikke påvirker resultatet helt som hvis du hæver noget privat fra den konto.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Under Egenkapital har jeg en konto der hedder "Hævet af ejer".. det vel den jeg debitere og kreditere banken ikk?
Forresten har jeg også en konto under egenkapital der hedder "indskudt privat" hvor jeg har en god sjat stående tilgode.. kan man også vælge og debitere denne konto i stedet for "hævet af ejer" ??
3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.
jeg ville nu nok vælge hævet af ejer for at holde indskud og hævninger hver for sig - men det du har som indskudt af ejer, forudsat det er korrekt bogført er jo så skattede midler som du uden skattekonsekvens kan føre over til dig selv
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ok holder dem hver for sig så.. jeg har haft firmaet i lidt over et halvt år.. og har ind til videre ikke brugt nogle af mine tjente penge privat endnu, på nær den her B-skat betaling..
Men når jeg så laver min første rigtige "løn" udbetaling så kan jeg starte med at trække de penge jeg har stående på "indskudt privat" uden at skulle tænke på skat - korrekt?
3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.
der er slet ikke noget der hedder løn i en personlig virksomhed - alt du hæver eller sætter ind sker via mellemregningen som indskudt eller hævet og påvirker slet ikke resultatet - så endeligt ikke løn og ikke via drift - kun hævninger via status Læs evt om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED
VH