Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma,

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil gerne starte mit eget folie center ,
Hvor jeg pakker biler ind i folie, har en del erfaring med det, men vil gerne have mere, har en aftale med en leverandør men for at jeg kan handle hos dem skal jeg have cvr nr... Regner med det første 1-2 år går med nul i indtægt hvor jeg kun har udgifter til folie, og tager rundt og ligge folie på venner og families biler gratis så jeg kan få øvelsen i det.. Hvordan skal jeg registrere min virksomhed, vil jo gerne udenom at skulle ende med at betale en masse pga min moms registrering eller hvad der nu kan gå galt når jeg har nul omsætning

Mvh.
Christoffer
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 14:11

Hej,

Hvis du ikke omsætter for noget, så skal du heller ikke betale moms. Så nul-indberetter du bare via skat.dk.

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Men hvordan beviser jeg, at jeg ikke har en indtægt ?

Mvh.
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 14:25

Hvordan beviser de at du HAR en indtægt? 

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Det er via dels anmeldelser, dels via kunder som betalerdels via konti at skat kan se man har indtægt så det er lidt pjat med hvordan beviser skat det ene og andet

Det enkle svar er, at uanset om du er momsregistreret eller ej, skal du føre regnskab og opgive indtægten/overskuddet til skat. Har du ikke indtægt så er det et 0
Du behøver momsregistrering hvis du på nogen måde risikerer at sælge for/omsætte mere end 50.000 på 12 mdr i træk. Ellers kan du bare være privatperson, uden moms men med regnskab
Vh
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Det giver meget menining.. Men har jo brug for et cvr nummer for at købe fra leverandøren, så jeg skal moms registreres?? Men angiver 0 i indtægt ved skat.. så burde jeg heller ikke kunne få skat på nakken da jeg ingen penge tjener men gør alt gratis det første års tid.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Ok, du skal så bare huske at 0indberette moms ved hver indberetningstidspunkt også, da du ellers får bod på 800 kr hver gang. Omvendt ville tro der var moms fra din leverandør og den vil du ha fradrag for hvis det er for at drive virksomheden seriøst
Vh
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvad mener du med at der er moms fra min leverandør?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Varene er jo uden moms, hvilket også er derfor jeg skal bruge cvr nummer.

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hm. Din leverandør kræver momsnummer af dig.
Enten er han dansk og så er der vel moms på, eller han er far EU og du slipper for den lokale moms ved at ha cvr, men skal så i momsangivelse opgive 25% erhvervelsesmoms i eu og samme i købsmoms,
Eller det er fra uden for eu og du skal være importregistreret og angi moms uden det koster noget
Læs dette link
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
Vh
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)