Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Min partner er lige droppet ud af virksomheden, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Fra  HI BY Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er!

Jeg har alvorligt brug for jeres hjælp!

Jeg står i den situation pt. at jeg og en partner startede et I/S selskab for ca. 1 mdr. siden.

Vi har fået nogle kundekontrakter i hus, men mangler dog stadigvæk en del for at konceptet kan udføres.

Min partner har nu valgt at forlade virksomheden, og jeg kan derfor ikke fortsætte virksomheden som et I/S selskab, hvis jeg ikke finder en anden partner.

I det at hun har valgt at forlade virksomheden, sætter nu det hele over styr, da jeg efter en snak med erhvervsstyrelsen kan forstå at jeg bliver nød til at lukke virksomheden helt, for at oprette en enkeltmandsvirksomhed, man kan ikke bare overfører CVR. nr'et til en enkeltmandsvirksomhed.

Det vil sige at, alle de kundekontrakter jeg indtil nu har fået underskrevet vil blive ugyldige, og jeg så skal få dem til at underskrive på ny.

Da konceptet er helt nyt, og en del af kunderne har taget en chance ved at tro på konceptet selvom det ikke er afprøvet endnu, er min bekymring at en del af dem vil hoppe fra idet at konceptet er nyt og min partner er smuttet, og derfor måske vil virke lidt for usikkert det hele!

Mit spørgsmål til jer er så; Hvad kan jeg gøre i denne situation? Findes der et lille smuthul så jeg kan beholde CVR. nr. og måske I/S'et indtil September mdr. hvor konceptet er afsluttet, og at jeg så derefter lukker virksomheden og opretter det på nyt bare som en enkeltmandsvirksomhed?

Håber virkelig at der er nogen af jer, som har mulighed for at guide mig!

På forhånd mange tak!

Mvh. Lea

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:26

Hej Lea,

Vil det ikke være muligt, at sætte en person ind i dit I/S som har en ejerandel på fx. 1% og på den måde stadig have dit I/S?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lea

Har du undersøgt hvordan muligheden er for at omdanne jeres I/S til et Aps?

Prøv evt at kontakte David brodin Larsen her fra Amino han vil med sikkerhed kunne hjælpe dig med et godt råd.

http://www.amino.dk/members/David-B/default.aspx

Held & Lykke

Ravn

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Fra  HI BY Skrevet kl. 18:30

Hej Begge to,

Mange tak for jeres svar! :-)

KennM, ved ikke om det er muligt, er helt ny i det med at have virksomhed, så er ret grøn, og da jeg er ret presset i forhold til de deadlines jeg skal overholde med kunderne, har jeg ikke tid nok til at sætte mig ind i det eller under søge det...men jeg prøver at kontakte ham David, som du nævner Ravn, og håber på at han kan fortælle hvad jeg kan gøre i denne situation.

Tak for jeres hjælp.

Mvh. Lea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

go ide med David i alle fald - men kort er det jo ikke muligt at beholde samme CVR nummer som enkeltmands eller som ApS som du havde som I/S og jeg tror det er lidt op ad bakke at få en ny 1% ejer ind for problemet med I/S er jo, at man hæfter personligt solidarisk og hvor sjovt er det lige, hvis man bare skal ind som lille redningsplanke.

Når du taler med David, hvis han har tid, så tal hellere om hvorvidt du ikke på rimelig enkelt vis kan overdrage aftalerne fra jeres I/S til dit forsættende personlige selskab - eller ApS ved at de "sælges" ind i dette, og naturligvis imod, at du overholder de indgåede kontrakter/aftaler 100% på samme vis som det er aftalt i jeres I/S. Med kort dead-line kan det godt tænkes, at du er nødt til at meddele kunderne, at aftalerne er overtaget af CVR xxxxx som naturligvis opfylder aftaler helt som de foreligger

Der skal jo også en type afslutning til på jeres I/S - en muligbeskatning af en goodwill eller andet som skal videre hos dig - for den der træder ud - eller der kan være nogle fælles indgåede forpligtelser, som skal afklares

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vipperød
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:25

Hej Lea

Jeg har selv et I/S med min makker (www.krohn-moeller.dk)

Når man laver et I/S skal man lave en I/S kontrakt med hinanden og det vil jeg også gå ud fra at i også har gjort så der må jo stå i den kontrakt hvor lang en opsigelse din partner har og hvad der sker hvis hun/han siger stop.

Håber det vil hjælpe lidt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Stift et SMBA, et tysk UG eller et engelsk ltd. og lade det indtræde i I/S'et.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)