Hej kære Amino'er! Jeg har alvorligt brug for jeres hjælp! Jeg står i den situation pt. at jeg og en partner startede et I/S selskab for ca. 1 mdr. siden. Vi har fået nogle kundekontrakter i hus, men mangler dog stadigvæk en del for at konceptet kan udføres. Min partner har nu valgt at forlade virksomheden, og jeg kan derfor ikke fortsætte virksomheden som et I/S selskab, hvis jeg ikke finder en anden partner. I det at hun har valgt at forlade virksomheden, sætter nu det hele over styr, da jeg efter en snak med erhvervsstyrelsen kan forstå at jeg bliver nød til at lukke virksomheden helt, for at oprette en enkeltmandsvirksomhed, man kan ikke bare overfører CVR. nr'et til en enkeltmandsvirksomhed. Det vil sige at, alle de kundekontrakter jeg indtil nu har fået underskrevet vil blive ugyldige, og jeg så skal få dem til at underskrive på ny. Da konceptet er helt nyt, og en del af kunderne har taget en chance ved at tro på konceptet selvom det ikke er afprøvet endnu, er min bekymring at en del af dem vil hoppe fra idet at konceptet er nyt og min partner er smuttet, og derfor måske vil virke lidt for usikkert det hele! Mit spørgsmål til jer er så; Hvad kan jeg gøre i denne situation? Findes der et lille smuthul så jeg kan beholde CVR. nr. og måske I/S'et indtil September mdr. hvor konceptet er afsluttet, og at jeg så derefter lukker virksomheden og opretter det på nyt bare som en enkeltmandsvirksomhed? Håber virkelig at der er nogen af jer, som har mulighed for at guide mig! På forhånd mange tak! Mvh. Lea
|
Hej Lea,
Vil det ikke være muligt, at sætte en person ind i dit I/S som har en ejerandel på fx. 1% og på den måde stadig have dit I/S?