Jeg står med tankerne om at starte min egen virksomhed. Jeg var ved at registrere mit cvr-nr da jeg kom til at tænke på noget. Hvis jeg nu ikke bruger mit CVR-nr alligevel lige med det samme fordi jeg har studier, skal jeg så stadig lave regnskab og budget for det kommende år? Altså hvis jeg ikke omsætter for noget overhovedet. og er der nogle krav af mig fordi jeg nu har et CVR-nr, altså særlige ting jeg skal lave en gang om året eller lignende. Koster det mig noget at have dette CVR-nr?
Håber nogen lige kan svare på disse spørgsmål, hilsen René
Det koster ikke noget at have cvr. Du skal stadig angive moms kvartalsvis ( bare 0 ved indkøbsmoms og 0 i salgsmoms) angiver du ikke moms, koster det en bøde på ca. 800 kr. Du få udvidet selvangivelse og der angiver du overskuddet til 0.
Som Rodien Al-Hadid skriver, dog tilmed lidt lettere, for har du 0 moms overhovedet så er der en knap når du er indlogget som hedder NUL-INDBERET og så signerer du med NemID eller digital signatur
Man kan dog sige, at det jo tager få dage at oprette CVR - så det er jo ikke noget man behøver gøre hvis man ikke har brug for det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Man kan dog sige, at det jo tager få dage at oprette CVR - så det er jo ikke noget man behøver gøre hvis man ikke har brug for det
Det er selvfølgeligt rigtigt nok, men vil gerne have det fordi det firmaets primære opgave blir det er import af varer, og der har jeg læst mig til at man skal bruge CVRnummer de fleste steder.
Det er selvfølgeligt rigtigt nok, men vil gerne have det fordi det firmaets primære opgave blir det er import af varer, og der har jeg læst mig til at man skal bruge CVRnummer de fleste steder.
Ja - hvis det er import fra uden for EU Skal du ha CVR OG importørregistrering - jeg svarede jo kun fordi det var svært at se ideen ved at stifte og måske ikke ha import og handel - det med stiftelse klares på ultrakort tid - men der sker ikke andet, end at du skal nulangive moms, føre regnskab over 0 og udfylde udvidet selvangivelse med 0 fra rubrik 111 og frem
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER