Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har sendt spam, hvad nu?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Tror jeg vil starte en forening der støtter op om startups hvis det er lovligt! :)

 :) kan godt være dit uplink på et tidspunkt bliver træt af dig.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

FlemmingRiis:

Lucas - Hosting4Real:
Tror jeg vil starte en forening der støtter op om startups hvis det er lovligt! :)

 :) kan godt være dit uplink på et tidspunkt bliver træt af dig.

Du får lige 5 stjerner Skype-Giggle

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Monty:
eg ville dog nok åbne siden igen med det samme og kræve en ærlig undskyldning på den. Og selvfølgelig ikke andet end undskyldning

Her er svaret korrekt.. Skriv en undskyldning direkte på siden.

Du skal åbne igen og tage det med ro.. folk bliver spam'et konstant hver eneste dag, og det er et stort problem, men håber du klare det.. Jeg føler sku' med dig da alle kan lave fejl i starten.. så håber du kommer op på hesten igen.

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom med en undskyldning hvis nogen henvender sig også videre i teksten.
Hold dig fra at lave noget lign i fremtiden, også har folk også forståelse for det - du har dummet dig, men den skal virkelig trækkes langt hvis det skal give dig en bøde, så skal man godt nok være trådt over tæerne.

Mvh
Rasmus 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin:
Men hvad gør jeg herfra. Hvis jeg får sådan en bøde kommer jeg jo til at gå fra hus og hjem.

Du starter med at sætte dig ned, og forsøger at slappe lidt af. Du kan alligevel ikke gøre ret meget nu.

Bøden for spam hedder 100 kr. pr. henvendelse, dog minimum 10.000 kr. og med en mængderabat hvis du har sendt mange.

For at få en bøde skal der laves en sag mod dig. Og for at der er nogen der gider det, skal der naturligvis være en vis mængde anmeldelser. Og det er jo på ingen måde sikkert at det sker.

Skulle det alligevel ske, skal det bevises hvor mange mails du har sendt, Eller i hvert fald sandsynliggøres. Og det er ikke fordi jeg skal støde sarte sjæle, men du gør nok ikke dig selv en tjeneste ved at være helt ærlig hvis du bliver spurgt. Nogen gange er underdrivelse en kunst :o)

Men sket er sket, og du kan jo ikke trække dine mails tilbage. Så lige nu kan du ikke gøre ret meget andet end at vente. Det gør absolut ingen forskel at du har lukket siden, det er ikke det du bliver dømt for. Så hvis jeg var i dit sted, ville jeg nok bare køre videre med siden og tjene de penge der er muligt. Og så sætte mig ind i reglerne. Spam er så kendt et begreb, at der ikke er nogen undskyldninger for at have sendt dem. Og at du ikke kendte konsekvenserne, bliver heldigvis dit eget problem, Det burde du have sat dig ind i.

Men jeg håber selvfølgelig, at du ikke ender med at skulle gå fra hus og hjem, Det ville dog undre mig meget, hvis det skulle ske :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin:

Og nu har jeg så set at dette kan give en ordentlig bøde. Jeg lukkede hjemmesiden ½ time efter jeg modtog opkaldet. 

Det hjælper ik, at lukke hjemmesiden ned. Når mailen er sendt, så er den sendt...

Men det kræver at forbrugerombudsmanden tager sagen op, før at det ender med en bøde, dvs mange af dine modtagere, de skal klage over modtaget spam...

Jeg ved ik, at det er en god ide, men måske skulle du sende en mail ud, hvor du beklager fejlen, da det måske vil få nogle modtagere til at falde ned... Måske andre herinde ved, om det er er en god ide?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd. Men er det en god ide at gøre alle opmærksomme på at man har lavet en fejl. Kan det ikke give anledning til at andre får lyst til at klage? Og det med at sende en ny mail for at undskylde er jo det samme som at spamme engang til.

Selvfølgelig var jeg klar over der var et udtryk der hed spam. Men havde aldrig tænkt på at det dækkede over det her. Jeg havde heller aldrig tænkt over at det var ulovligt, andet end pisse irriterende at modtage. Så derfor havde jeg netop også sat mailen ordentligt op, og tænkt rigtigt meget over ordvalg. Så folk syntes at den var spænende og ikke irriterende. 

Men selvfølgelig er jeg klar over at det er min pligt at finde ud af hvad der er lov osv. Jeg har læst en del på forskellige love i forbindelse med hjemmesiden, men ikke skænket den mail en tanke. Stor fejl kan jeg godt se nu.

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht antal emails. Vil de ikke have mulighed for at gå gennem internet udbyderen og se hvor mange der er sendt.?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Mht antal emails. Vil de ikke have mulighed for at gå gennem internet udbyderen og se hvor mange der er sendt.?

Nu begiver jeg mig ud i gætterier, men jeg er forholdsvis sikker på at spam er en overtrædelse af markedsføringsloven, og at det vil være forbrugerombudsmanden der fører sagen. Og at den i givet fald bliver afgjort i Sø- og Handelsretten. Jeg tror (og lægger vægt på at det er noget jeg tror) ikke at de får adgang til de oplysninger. Jeg er ret sikker på at politiet i givet fald skal ind over.

Men vent nu og se om der bliver en sag.

Og nej, du bør nok ikke sende en ny omgang mails for at undskylde. Du skal bare holde så lav profil som muligt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg faktisk fået en spam mail igår i samme situation som din. Og det første jeg tænkte var "idiot - sæt dig ind i reglerne" (sorry, men det var altså hvad jeg tænkte). Det næste var at slette den og kom videre i dagens tekst. Jeg tror ikke at der er mange som gider at bruge kræfter på at anmelde det.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)