Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har sendt spam, hvad nu?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har godt og grundigt dummet mig. Jeg er ved at starte en ny website. Nu ville jeg så ha nogle kunder til at se på den, og tænkte at jeg bare ville gå på krak og hente mail adresser.

Så det gjorde jeg i god tro. Skrev en fin mail og sendte den afsted til en del mail adresser.

Efter et par timer bliver jeg ringet op af en kunde som fortæller mig at det er spam osv.

Og nu har jeg så set at dette kan give en ordentlig bøde. Jeg lukkede hjemmesiden ½ time efter jeg modtog opkaldet. 

Men hvad gør jeg herfra. Hvis jeg får sådan en bøde kommer jeg jo til at gå fra hus og hjem.

Jeg havde inden stundet snakket med en masse venner og kollegaer om at jeg ville sende mails, men ingen kendte til at det ville blive opfattet som spam og give så store bøder.

Mvh

Martin

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange mails er der tale om?

Informerede din kunde dig om det, hvordan fandt han / hun ud af at du sendte mails ud?

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mails.

Potentiel kunde som har modtaget min mail, informere mig om at denne form for markedsføring er ulovlig. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dine venner lader ikke til at vide særligt meget....

Men der sker kun noget såfremt nogen anmelder det.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/Forbrugerombudsmandens%20vejledning%20om%20markedsfringslovens%20%206.pdf

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé lige at læse lidt om regler inden man bare kaster sig ud :) Det kan være farligt. Som du selv siger, at du kan komme til at bo på en bænk i parken de næste mange år!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Følger lige med her

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Beklager, men du får ingen medlidenhed her fra - det er altså tilladt lige at tænke sig om. Udtrykket "spam" er blevet til af en grund, det har du nok kendt på forhånd. At du så ikke har sat dig ind i hvad det betyder, det er altså helt ude i skoven.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Og nu har jeg så set at dette kan give en ordentlig bøde. Jeg lukkede hjemmesiden ½ time efter jeg modtog opkaldet. 

Som udgangspunkt er det vist kun  virksomheder der kan dømmes for spam som jeg har forstået det.

• Er den modtagne spam udsendt af en erhvervsdrivende? Det er kun erhvervsdrivendes udsendelse af elektroniske reklamer, der er forbudt. Det vil sige, at fx e-mails fra private personer, politiske foreninger, foreninger med et almennyttigt formål og offentlige myndigheder som udgangspunkt ikke er omfattet af forbuddet i loven.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/klagevejledning

Så hvis det er som firma du har sendt den har du et potentielt kostbart problem , hvis det er som privat person et du bare en tosse

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg vil starte en forening der støtter op om startups hvis det er lovligt! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du har kvajet dig, og måske får det konsekvenser, det kan du ikke gøre noget ved nu.
Jeg ville dog nok åbne siden igen med det samme og kræve en ærlig undskyldning på den. Og selvfølgelig ikke andet end undskyldningen

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)