Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift fra I/S til Aps med mere.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis formålet er retablering af egenkapital hjælper et lån jo ikke da pengene jo modsvares af samme gæld men ellers er er vel ikke noget i vejen for lån fra et I/S til et ApS. I skal nok checke hvad renten skal være vil jeg tro, så det ikke "flytter" overskud i skats øjne når det er samme ejerkreds
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis formålet er retablering af egenkapital hjælper et lån jo ikke da pengene jo modsvares af samme gæld men ellers er er vel ikke noget i vejen for lån fra et I/S til et ApS. I skal nok checke hvad renten skal være vil jeg tro, så det ikke "flytter" overskud i skats øjne når det er samme ejerkreds
Venlig hilsen
'

Tak John

Det er ikke så meget en egenkapital betragtning, men et spørgsmål driftskapital.

Kapitalopgørelsen pr 31/12-2012 i driftselskabet vil vise tilstrækkelig egenkapital og det er den klare forventling at dette også vil være tilfældet pr. 31/12-2013. Jeg har netop erfaret at der er kommet nye afskrivningsregler hvor man for 2012 kan få negativ virksomhedsskat tilbage for investeringer i produktudvikling og anlægsinvesteringer.

Det vil hjælpe på kapitalforholdene og lukningen af en enkelt ordre vil ordne tingene.

Der der vil være bemærkninger i holdingselskabets regnskab men da de er 5 måneder forskudt forventer vi at tingene er på plads der.

Tak for rådene. Vi må hellere indhente forhåndstilsagn fra skat, men så skulle vi kunne få tingene til at falde på plads.

MVH jens 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)