Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frigive transaktion - Mastercard

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg oplever oftere og oftere at kunder vil have frigivet beløbet for en varer som de har betalt med mastercard(eller andet int. kort) efter ordren er blevet annulleret. Dvs. beløbet er ikke hævet på kundens konto, men kun reserveret. Når jeg så sletter transaktionen pga. kunden annullerer ordren inden varer-afsendelse, går der lang tid inden beløbet frigives og det er det kunden ofte bliver ked af.

Hvad kan man gøre i dette tilfælde? Findes der en nem måde at frigive beløbet? og hvad er reglerne på området? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:41

Der kan gå op til 30 dage, før reservationen slettes.

Jeg plejer at bede kunden om at kontakte deres bank, og bruge mail korrespondancen som dokumentation for at beløbet må frigives. Jeg har endnu ikke oplevet at det skulle give anledning til problemer.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 10:26

Hej Michaeljm

det er et generelt problem at når køb bliver annulleret, går der omkring 30 dag hvor beløbet stadig er reserveret.- i den periode gør ingen noget, forretning og kunde er overladt til tiden.

Jeg har været opmærksom på dette, da jeg kan se det er et problem både for forretning(som er dem forbrugeren klager til i første omgang), men også for forbruger - i min verden følte jeg nemlig ikke det er rimeligt at hvis man annullere et køb, så får man først penge tilbage 30 dage efter, i fysisk forretning får du dem med det samme.- og her sætter butik penge tilbage på dit master-card med det samme, du er altså nogle gange bedre stillet i en fysisk butik frem for et internet køb( hvis du bruger betalingskort).

Jeg tror ikke den gik hvis du købte en vare i Bilka, fortrød og de tog varen og sagde du måtte komme igen om 30 dage før du kunne få pengene retur?

Kan firmaet trække / reservere penge i et split sekund når du handler, kan den gå lige så hurtig modsat.- det VIL de bare ikke.

Quickpay/teller mv. er jo butikkens forlænget kasseapparat, som i både betaler til og er afhængig af

Jeg har været rundt i hele systemet for at finde hoved og hale i det, jeg har derfra udviklet nogle it løsninger som vil kunne afhjælpe problemet- men det er en hellig verden hvor der skåret ud i pap er en der tager mod pengene, bliver det annulleret er det ikke den samme som skal "tilbagebetale"- dvs de laver rod for sig selv, og kan skubbe ansvaret fra sig.- med fuldt overlæg!(min vurdering)

Jeg har mødtes med nogle betalings løsninger, samt Danske Bank og præsenteret løsninger - de ved problemet er der, men vil ikke kigge på at afhjælpe det, her er intet sympati for at hjælpe forbrugrene/forretningen, den del hvor pengene kommer ind og står reserveret er vigtig for at den virker(hvor de er sikret) den anden del hvor pengene skal retur vil ingen tage ansvar for.

i 2013 er det muligt at yde en ligeværdig digital service der kan gå lige hurtigt begge veje, betaling fungere automastik pr digital, annullering af reservation sker pr manuel hvis det ikke blot skal løbe ud selv- og det er der ingen der "gider" håndtere, derfor er det lettere at lade den udløbe selv efter de 30 dage...men i som butik har jo lavet forarbejdet og slettet reservationerne, så jeg ser jo ikke problemet hverken i sikkerhed eller hastighed, det er blot en "knap" de mangler for at den gennemføres automatisk)

Men jeg er overbevist om at de har lavet det indviklet med vilje, for der må være en økonomisk fordel for enten betalingesløsning/bank ved denne handling.

Det går jo som du skriver i første omgang ud over dem man har handlet med, at kunden brokker sig til dem og tror at det er pågældende firma der ikke har frigivet, det koster både firmaet tid, men også nogle hak i troværdigheden over for kunden(uberettiget)- og så fravælger kunde måske forretning fordi de har følt en dårlig oplevelse - hvor det jo faktisk er den udbyder som forretningen betaler for service, som er skyld i det!

For mit vedkommende kan det afholde mig fra at købe for mange julegaver i december måned på nettet med mit master-card - for hvis jeg eller forretningen skal annullere en order risikere jeg at skal lægge ud for 2x julegaver- det er ikke alle der har råd til det!

men i penge verden sætter de deres egne regler og er uimodtagelig for ændringer de ikke kan tjene direkte kr. på - der er INGEN service i denne branche.--- 

Det bedste råd - opret en gruppe hvor i  en periode samler så mange i kan og som er utilfredse på dette punkt, og så mange så betalings løsningerne i Dk ser det som et problem/trussel slår sig sig sammen og kræver en handling for de betalings løsninger som ihvertfald i internet forretninger er afhængig af- en Betalings lockout  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)