Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importgebyr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

mit firma er importregistreret og modtager en pakke via post.dk, hvor der ikke skal betales told; men værdien er over 80 kr.

Skal jeg betale moms, eller skal det blot registreres? Jeg tror, at den blot skal registreres.

Skal jeg betale importgebyr? Pt. har jeg fornemmelsen af, at post.dk har tænkt sig at opkræve et importgebyr på 160 kr for at opkræve 0 kr, hvilket jeg finder en anelse uanstændigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

jeg nøjes med at forklare importmomsen-  går ud fra vi taler import fra uden for EU men du kan se både indfor og uden for import her. Det er ren statistik du skal bogføre på begge sider af stregen så det samme kommer i salgsmoms og købsmoms MOMS VED IMPORT 

Jeg vil tro Post Dk tager deres gebyr under alle omstændigheder, men ved det ikke, og tror heller ikke det er noget du kan få indflydelse på, så det er nok bare at vente

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:36

Ja, du skal betale importgebyr hos Postdk, når en varer overstiger en værdi over 80 kroner.

Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:53

Jacob:
Ja, du skal betale importgebyr hos Postdk, når en varer overstiger en værdi over 80 kroner.

Ok, så post.dk tager virkelig 160 kr for at opkræve 0 kr. Interessant. Så er FedEx og UPS jo faktisk billigere, selvom deres porto er lidt højere - og langt hurtigere! 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:05

Vi bruger DHL - der betaler man ikke import gebyr.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:14

denmike:

Jacob:

Ok, så post.dk tager virkelig 160 kr for at opkræve 0 kr. Interessant. Så er FedEx og UPS jo faktisk billigere, selvom deres porto er lidt højere - og langt hurtigere! 

Postdanmark opkræver et gebyr for import af dit gods.
 - Ja, det kan godt passe, at Fedex og UPS er billigere. Det afhænger jo primært af værdien af dit gods, størrelsen og vægten. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)